قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری ربع رشیدی تبریز با حضور وزیر کشور 20 آبان ماه جاری در تبریز افتتاح می‌شود.

سفر وزیر کشور به تبریز/ افتتاح چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری ربع رشیدی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده  در نشست تخصصی چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه منجر به ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با بخش‌های خصوص، دانشگاه‌ها و .. خواهد شد که به همت دولت تدبیر و امید این تعامل محقق شد.

وی افزود: نمایشگاه فناوری‌های نوین ربع رشیدی با حضور وزیر کشور در روز پنج‌شنبه افتتاح خواهد شد و 21 تا 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت و توانایی‌های استان در این نمایشگاه رونمایی و ارائه می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در سایه توجه به شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد، گفت: راهکارهای سنتی حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست و از این رو توجه به دانش‌بنیان و بخش‌های فناوری می‌تواند به اقتصاد مقاومتی کشور محقق کند.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای پیشرفته از فناوری‌های جدید و نوین بهره می‌برند، تصریح کرد: ارزش افزوده به دست آمده از این روش با هیچ روش قدیمی قابل مقایسه نخواهد بود.

جبارزاده یادآور شد: توجه به ستادهای فناوری نو در استان وجود نداشت و از این رو برپایی چنین نمایشگاهی فرصتی مناسب بوده و باید تمام دستگاه‌های دولتی در خصوص این نمایشگاه ادای دین کنند و بدانند که این نمایشگاه متعلق به همه است.

وی در خصوص اینکه هدف اصلی دیگر این نمایشگاه تعامل هر چه بیشتر تولید کننده با خریدار است، گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی رتبه سوم نانو در کشور را کسب کرده است ولی در بخش تجاری‌سازی اقدامات چشمگیری نداشتیم و انتظار می‌رود برپایی این نمایشگاه باعث فروش و تجاری‌سازی بخش‌های پژوهش و دانش باشیم.

جبارزاده نیروهای انسانی موجود در دانشگاه‌ها را ظرفیت بزرگی برای پیشرفت صنعت دانست و ادامه داد: از طریق این افراد می‌توان خلق ایده‌های برتری ارائه داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در بخش فناوری کارهای شاخص از طرف دولت نهم و دهم صورت نگرفته است و باید از ظرفیت این نمایشگاه استفاده کرده و علاوه بر عمل به بیانات مقام معظم رهبری در قالب شعار سال، تجاری سازی طرح‌های ارائه شده نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از یک‌هزار و 600 طرح دانش بنیان عرضه خواهد شد افزود: این جشنواره و نمایشگاه بزرگترین رویداد علمی و فناورانه منطقه است که در آن می توان زمینه توسعه همکاری های دانشگاه ها ، صنعت و بخش خصوصی را فراهم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این جشنواره و نمایشگاه  فرصت بسیار ارزشمندی است که در آن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، پژوهشگران و متقاضیان  و تولید کنندگان طرح‌های دانش بنیان بدون هیچ واسطه ای می توانند توان علمی و فن آوری خود را تهیه و یا عرضه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.