قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات ساختمانی در حیاط خانه فتح الله یف، گفت: هیچ ساخت و سازی در حریم ارک خارج از ضوابط میراث فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

هیچ ساخت و سازی خارج از ضوابط میراث فرهنگی در محوطه ارک صورت نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار با اشاره به اینکه تحولات محدوده تاریخی ارک رصد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تاریخی و باستان شناختی محدوده ارک هر اقدامی باید با هماهنگی کامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه هایی که از سوی بنیاد مصلی تبریز ارائه شده است ساخت و ساز در حیاط خانه فتح الله یف به منظور ایجاد پارکینگ زیرزمینی و در حد کف(صفر-صفر) صورت خواهد گرفت و بنایی خارج از کف حیاط احداث نخواهد شد.

آبدار گفت: طی جلسه ای که با مدیریت بنیاد مصلی صورت گرفت، ادامه عملیات به بعد از بررسی مجدد باستانشناسی و اعلام نظر کارشناسان سازمان موکول شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: طی توافقات به عمل آمده، با حمایت های مادی و معنوی بنیاد مصلی و مشاوره استادان دانشگاه و نظارت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خانه فتح الله یف مرمت و احیا خواهد شد و محوطه آن نیز پس از مرمت به منظور حفظ یکپارچگی حریم ارک به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

وی هر گونه ساخت و ساز مرتفع در حریم ارک را منتفی دانست و گفت: به عنوان متولی صیانت از میراث فرهنگی اعلام می کنم که در ساخت و ساز حیاط خانه فتح الله یف حریم قانونی و مصوب ارک تبریز رعایت خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.