قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: کارخانه ورق پوشش دار تاراز با تولید سالانه 330 هزار تن انواع ورق گالوانیزه و گالوالوم شروع بکار نمود.

بهره برداری از واحد احیای مستقیم فولاد سفید دشت

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، پروژه های چادر مشکی حجاب شهرکرد، کارخانه نمد، کارخانه تولید ورق های پوشش دار تاراز و مجتمع فولاد با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران استانی افتتاح شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاح این واحد تولیدی بزرگ گفت: در دو سفر گذشته معاون اول رئیس جمهور به استان پروژه های  کارون4 با 141 میلیارد تومان اعتبار، همچنین  سد سورک و چندین پروژه نیمه تمام دیگر با اعتبار بالغ بر 480 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

قاسم سلیمانی افزود: پروژه چادر مشکی  حجاب شهرکرد بعد از گذشت حدود 29 سال امروز با حضور معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی تصریح کرد:پروژه فولاد سفید دشت در سال 86 آغاز و در سال 91 بخاطر مشکلات بوجود آمده از جمله مشکل آب متوقف شد و امروز با رفع موانع و مشکلات این واحد تولیدی عظیم به افتتاح رسید.

وی افزود: مشکل آب این پروژه از طریق پساب فاضلاب شهرستان بروجن رفع شده است.

در ادامه این مراسم بهرام سبحانی مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه گفت:کارخانه ورق پوشش دار تاراز با تولید سالانه 330 هزار تن انواع  ورق گالوانیزه و گالوالوم افتتاح شد.

سبحانی میزان سرمایه گذاری در این واحد تولیدی را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود 131 میلیارد تومان این مبلغ ریالی  و مابقی ارزی می باشد.

وی افزود: در این واحد تولیدی تعداد 250 نفر به صورت مستقیم و 1250 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

سبحانی تاکید کرد: استخدام های انجام شده در این مجتمع تولیدی کاملا بومی می باشد.

وی در ادامه گفت: مجتمع فولاد سفید دشت با تولید سالیانه 800 هزار تن امروز به افتتاح رسید که این میزان از تولید در صورت بالا بردن ظرفیت کارخانه به 1 میلیون و 500 هزار تن در سال خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد، سرمایه گذاران این پروژه، فولاد مبارکه و شرکت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) می باشد.

مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه افزود:70 درصد از تجهیزات فاز دوم کارخانه فولاد سفید خریداری شده و این واحد با ظرفیت تولید سالیانه 1 میلیون تن تا سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه مهدی کرباسیان مدیر عامل شرکت ایمیدرو گفت: یکی از مشکلات بزرگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران رد دیون شدن 21 هزار میلیارد تومان از اموال این سازمان به نام خصوصی سازی شدن بوده است.

کرباسیان افزود: تا پایان سال جاری 3 پروژه تولید آهن اسفنجی در کشور افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: 1 میلیارد و 800 میلیون یورو گشایش اعتبار توسط بانک صنعت و معدن برای شش طرح انجام شده است.

کرباسیان تاکید کرد: 60 میلیارد تومان از پول فاینانس وصول شده است و چندین پروژه با اعتبار 680 میلیون یورو افتتاح شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.