قدس آنلاین - بهاره بختیاری: یادش بخیر انگار همین دیروز بود که با افشین سر کلاس دانشگاه آشنا شده بودم، هیچ موقع آن دوران از یادم نمی‌رود، چه روزهایی بود که سر کلاس درس حاضر نمی‌شدیم تا بتوانیم یک ساعت به دور از نگاه خانواده کنار همه با هم باشیم تا برای زندگی آینده و راضی کردن خانواده‌ها نقشه بکشیم.

زندان پایان تهدید با عکس‌های خصوصی دختر جوان

در آن زمان هیچ کس جرأت این را نداشت که به من بگوید به روزی فکر کن که به افشین نخواهی رسید. در همان ماه‌های اول آن چنان دلباخته همدیگر شده بودیم که هر کس از دوستان ما را با هم می‌دید، فکر می‌کرد ماه‌ها زیر یک سقف کنار هم زندگی می‌کنیم، اما شیرینی این داستان تا زمانی بود که خانواده از با هم بودن ما خبری نداشتند.

درست موقعی که پدر و مادرم متوجه دوستی من با افشین شدند، روی من فشار آوردند که باید از او جدا شوی و برای همیشه فکر افشین را از ذهنت دور کنی، من هم کاری از دستم برنمی‌آمد نمی‌توانستم در مقابل پدرم مقاومت به خرج دهم، هر روز از افشین میخواستم، برای پایداری این دوستی کاری بکند، اما او مثل من عجله نداشت و می‌گفت، صبر کن تا شاید اتفاقی بیفتد و خانواده‌ها راضی شوند. طرز فکر او در آن دوران من را بیشتر عذاب می‌داد، تا اینکه بعد از یک سال از افشین خواستم برای همیشه به این دوستی پایان بدهد. او که فکر می‌کرد، دو مرتبه می‌خواهم برای او ناز کنم، موضوع را جدی نگرفت، پیشنهاد داد که کاری کنم تا خانواده‌ها مقابل عمل انجام گرفته باشند و به این ازدواج تن بدهند. شنیدن این موضوع اوضاع روحی و روانی‌ام را خراب کرد، حداقل انتظارم از افشین در آن دوران این بود که بخاطر من از خانواده‌اش بگذرد اما انگاری در خواب غفلت بودم، تا اینکه افشین پاسخ منفی از من شنید.

روی دیگرش را به نشان داد، شروع به تهدید کرد گفت عکس‌هایت را پخش می‌کنم، من باورم نمی‌شد، مردی که می‌خواستم آینده زندگی‌ام برای او بسازم، بخواهد چنین بلایی سرم بیاورد، اما حرف‌های او روز به روز جدی‌تر می‌شد، تا اینکه موضوع را با یکی از دوستانم مطرح کردم او که هم من و هم افشین را می‌شناخت، از من خواست این موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارم تا برای همیشه این تهدیدها و این دلهره پایان یابد.

این داستان مشابه اتفاقی است که چندی قبل رخ داد طی آن عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا شهرستان قوچان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «رضا قدمگاهی» فرمانده انتظامی شهرستان قوچان با اعلام این خبر گفت: با دریافت شکایتی از سوی دختری جوان مبنی بر تهدید و انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستورکار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که جوانی 27 ساله به نام جواد است را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ قدمگاهی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه‌اش را از انتشار تصاویر خصوصی، وادار کردن شاکی در برقراری روابط نامشروع عنوان کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست خودداری کرد و در صورتی که شخصی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند، ضمن پرهیز از ادامه ارتباط و پاسخگویی، این ایجاد مزاحمت را می‌توانند به پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.