قدس آنلاین - قائم شهر: در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، ندای یا حسین(ع) فضای قائم شهر را آکنده از شور و عشق کرد و دل‌ها را روانه دشت کربلا ساخت.

از امروز مسؤولیت ما به مراتب سخت ‌تر می‌شود

در این فضای معنوی، دو شهید تازه تفحص شده ۱۷ و ۲۷ ساله که در عملیات‌های والفجر چهار وهشت در مناطق پنج‌ وین و ام‌الرصاص به شهادت رسیدند در میان استقبال پرشور مردم قائم شهر در دانشگاه آزاد این شهر به خاک سپرده شدند.

فرماندار قائم‌شهر در این ارتباط با بیان اینکه شهداء حق بزرگی به گردن ما دارند، گفت: شهر ما میزبان دو کبوتر خونین‌بالی است که از کربلای ایران و بدون نام و نشان آمده‌اند.

مهدی محمدی افزود: امروز همه مردم و مسؤولان آمده‌اند تا بار دیگر با این شهداء بیعت کنند و بگویند که راهشان همچنان ادامه دارد و فراموش نخواهند شد.

وی اضافه نمود: این لطف خداوند است که شامل حال ما شده است و شهرستان ما میزبان و مدفن پیکرهای پاک این دو شهید گرانقدر است.

همچنین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه میزبانی از این دو شهید گمنام، بزرگترین افتخاری است که خداوند به واحد دانشگاهی ما عطا کرد، اظهار کرد: از این پس دانشگاه آزاد، میزبان دو شهید بی‌نام و نشان است و این مکان را به قدومشان متبرک کردند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان افزود: این راست قامتان تاریخ، به تأسی از امام شهید خود وارد میدان جنگ شدند و بعد از سال‌ها این‌چنین به وطن بازگشتند.

وی به اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه توصیه کرد: هر وقت که دلتنگ هستید و سختی‌ها و مشکلات روحی و جسمی بر شما غلبه کرد، به قبور این شهداء سر بزنید و از آنان کمک بگیرید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه از امروز پناهگاه خوبی پیدا کرده‌ایم، اظهار کرد: وجود این عزیزان در سنگر علم و دانش نعمت بزرگی است و مزار شهداء بهترین تکیه‌ گاه هستند. 

ابراهیمیان افزود: از امروز مسؤولیت ما به مراتب سخت‌تر می‌شود چراکه باید طوری رفتار کنیم تا خدای ناکرده شرمنده این شهداء نشویم.

وی در پایان با بیان اینکه افتخار ما این است که در دوران دفاع مقدس، ۱۱ دانشجوی شهید را تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: امروز هم به این مفتخریم که مدفن این دو شهید در این مکان علمی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.