آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: اگر جامعه به سمت قطب‌بندی شدن حرکت کند، اختلاف و تفرقه همه‌جا را فرامی‌گیرد و کشور با مشکل‌های متعددی رو به رو می‌شود.

تنها راه حل مشکلات جهان اسلام "وحدت" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (۱۹ آبان) در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم گفت: امروز جنگ فقط در منطقه اسلامی واقع است و تمام خون‌ریزی و آدم‌کشی‌ها و از بین بردن زیرساخت‌ها در کشورهای اسلامی از سوریه و اردن و مصر و ... رخ می‌دهد، ولی این درد را اسلام دوا کرده و فرموده اعتصام به حبل الهی پیدا کنید.

وی تاکید کرد: وجود تفرقه میان تمام قشرهای اجتماعی از مسئولان کشور گرفته تا نخبگان و مردم عادی مانند عذاب الهی است که چالش‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر همه در مسیر و محور واحد در چارچوب اسلام، قانون اساسی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، مسائل و مشکل‌های کشور با مشارکت جمعی حل شده و از اختلاف‌ها جلوگیری می‌شود.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: اگر جامعه به سمت قطب‌بندی شدن حرکت کند، اختلاف و تفرقه همه‌جا را فرامی‌گیرد و کشور با مشکلات متعددی رو به رو می‌شود.

وی افزود: قرآن کریم، امت متفرق را مانند انسانی می‌داند که در داخل چاه افتاده و راه نجات آن تنها استفاده از ریسمان است و این ریسمان در شرایط فعلی کشورهای اسلامی همان ریسمان الهی است که تمسک به آن باعث نجات مسلمانان از تفرقه و جنگ و خونریزی می‌شود.

وی بیان کرد: این که شیخ‌الازهر علیه ما سخن گوید و گاهی هم ما به او اعتراض کنیم، راه رسیدن به وحدت را دور می‌کند، اگر امت اسلامی بخواهد از چاه تفرقه نجات یابد، باید به ریسمان واحد چنگ زند و این نیازمند گوش شنوا برای فهم حقیقت معنای وحدت است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در زمان صدر اسلام قبیله‌های گوناگون که با هم جنگ داشتند پس از ایمان به اسلام برادر یکدیگر شدند، گفت: علمای جهان اسلام باید در یک اجتماع عظیم جمع شده و به دور از مسائل سیاسی آتش تفرقه را خاموش کنند.

این مرجع تقلید بر لزوم اجتماع علمای فرق مختلف در راستای تقریب مذاهب و وحدت کشورهای اسلامی تاکید کرد و افزود: در این اجتماع نباید مسائل سیاسی مطرح باشد، زیرا امیدی به سیاستمداران دنیا نیست و آنها به دنبال دستیابی به منافع خود هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.