دیلی پاکستان نوشت: پیروزی «ترامپ» در انتخابات آمریکا خبر بدی برای پاکستان است زیرا حزب جمهوری‌خواه طرفدار فشار مضاعف بر اسلام‌آباد است.

«ترامپ» از «بوش» هم خطرناک‌تر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، بیشتر کارشناسان پیروزی «ترامپ» در انتخابات آمریکا را خبر بدی برای پاکستان می‌دانند زیرا جمهوری‌خواهان طرفدار فشار مضاعف بر این کشور هستند.

نظرات افراطی ترامپ درباره مسلمانان و پاکستان بر هیچ کس پنهان نیست و صاحبنظران پاکستانی بر این باورند که وی از بوش نیز خطرناک‌تر است و دنیا را به سمت جنگ پیش خواهد برد.

حزب جمهوری‌خواه از حامیان لابی هند در کنگره است و روابط خود را با دهلی‌نو گسترش خواهند داد که این موضوع برای پاکستان چندان خوشایند نیست.

حزب‌جمهوری‌خواه آمریکا علاقه‌ای به برقراری دموکراسی در پاکستان ندارد و کار کردن با نظامیان را ترجیح می‌دهد.

به نظر حزب جمهوری‌خواه یک دیکتاتور قدرتمند بهتر می‌تواند پاکستان را اداره کند و گذشته از آن مذاکره با یک نفر بهتر از گفت و گو با سیاستمدارانی است که هر یک مدعی کارکرد بهتر در اداره کشور هستند.

حزب جمهوری خواه در گذشته از ژنرال‌ضیاالحق و ژنرال مشرف حمایت کردند و در دوره آنها روابط آمریکا با دیکتاتورهای نظامی به اوج خود رسید.

حزب جمهوری‌خواه خواستار ادامه جنگ در افغانستان هستند و در این زمینه از هند نیز کمک می‌گیرند.

بعد از پیروزی حزب جمهوری‌خواه پاکستان دیگر نباید امیدی به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا داشته باشد.

حزب جمهوری‌خواه به کمک هند و اسرائیل می‌تواند مشکلات زیادی برای پاکستان به وجود آورد و اسلام‌آباد وارد یک جنگ پنهان با واشنگتن خواهد شد.

پاکستانی‌های مقیم آمریکا نیز از روی کار آمدن ترامپ ناراضی هستند و نگران روی کار آمدن وی بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    چه از قایقها