قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز گچساران از تبلور اقتصاد مقاومتی با حمایت شرکت نفت گچساران از سازندگان داخلی خبر داد .

تبلور اقتصاد مقاومتی با حمایت شرکت نفت و گاز گچساران از سازندگان داخلی

امین محمدی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی نفت خوزستان گفت: نگاه مدیریت نفت به سازندگان توانمند داخلی با نگاه به آینده و سربلندی اقتصاد ایران این مهم را رقم‌ زده است که در یکسال و نیم گذشته بیش از 8738 قطعه به سفارش این شرکت و با همکاری سازندگان توانمند داخلی به ارزش بیش از 103 میلیارد ریال ساخته شد .

وی افزود: راه‌اندازی نظام پیشنهادات و مشارکت از سال 1380 تاکنون و ارائه 49 هزار پیشنهاد از سوی کارکنان این شرکت در 10 سال گذشته افزون بر 9 هزار و 460 میلیارد صرفه جویی داشته است .

محمدی گفت: در سال 94 نیز بیش از 4 هزار و 500 مورد پیشنهاد توسط کارکنان این شرکت ارائه شده 197 مورد مصوب و تعداد 89 مورد اجرا شد که صرفه اقتصادی 2 هزار و 349 میلیارد ریالی را به همراه داشته است .

وی درباره شرکت نفت و گاز گچساران توضیح داد: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است .

وی افزود: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است .

مدیریت 23 میدان نفتی و تولید صیانتی از 15 میدان نفتی فعال

وی یادآور شد: این شرکت هم اکنون مسؤولیت تولید صیانتی از 15 میدان نفتی فعال را با استفاده از 775 حلقه چاه بر عهده دارد .

وی تصریح کرد: وجود 10 واحد بهره‌برداری، 5 کارخانه نمک‌زدایی در مدار و 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، وجود 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر 12 دستگاه، شیرگاه و لخته‌گیر مایع، چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، وجود 6 واحد آبرسانی، بیش از 100 تفکیک‌گر سرچاهی و بوستری، در کنار 3 ایستگاه برق و دارا بودن بیش 6700 کیلومتر خطوط لوله از قطر 4 تا 52 اینچ و از همه مهمتر وجود پرسنلی از همین آب و خاک سال‌هاست نگذاشته‌اند جریان نفت لحظه‌ای بایستد .

جلوگیری از خروج ارز و حمایت از شرکت‌های داخلی

وی گفت: امروزه مدیریت، تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع، فشار قوی، تقویت گاز بینک، سیاهمکان و ده‌ها مورد از این قبیل به دست توانمند کارکنان نفت گچساران صورت می‌گیرد و همین امر موجب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از صنایع شرکت‌های ایرانی شده است و از این رو در سال 1394 عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با 78 هزار مورد فعالیت‌های تعمیراتی، اصلاحیه و پیشگیرانه در این شرکت انجام شد .

محمدی به نقش کارگاه مرکزی این شرکت اشاره کرد و افزود: صرفه جویی بیش از 20 میلیاردی کارگاه مرکزی نفت گچساران در سال گذشته بی‌شک نشان از آن دارد که اداره تعمیرات و کارگاه مرکزی نفت گچساران سهم چشمگیری در تأمین ادوات و قطعات مورد نیاز کارخانه‌ها و تعمیر و بازسازی سیستم‌های پیچیده این شرکت دارد .

وی ادامه داد: پراکندگی جغرافیایی این شرکت تعهد اداره تعمیرات و کارگاه مرکزی را نسبت به دیگر شرکت‌ها در گچساران سخت‌تر می‌کند اما این مهم با همدلی نیروهای جوان و متخصص رقم می‌خورد و در شش ماهه نخست سال 95 در مجموع 24 پکیج که هر کدام شامل ده‌ها قطعه می‌شود از قطعات ماشین‌آلات فرآیندی و تجهیزات مختلف درون و برون چاهی توسط این شرکت ساخته شد .

مدیرعامل نفت و گاز گچساران بیان کرد: در کنار این در همین 6 ماهه نخست سال 95 تعداد 49 قطعه با هزینه‌ای بیش از 16 میلیارد ریال تعمیر و مجدد وارد مدار شد .

ایجاد کمربند فضای سبز در اطراف تأسیسات نفتی گچساران

محمدی گفت: پیاده اجرا کردن و اهتمام ورزیدن در راستای الزامات زیست محیطی در راستای سیاست‌های کلی وزارت نفت و به تبع آن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دیگر اقدامات انجام شده در این شرکت بوده است .

وی ادامه داد: کاهش میزان ریسک آلودگی پساب‌های خروجی تأسیسات، جلوگیری از گازسوزی‌ها، کاهش نفت‌ریزی و نفت‌سوزی، جمع‌آوری گاز خروجی مخازن، بهینه‌سازی و ایمن‌سازی خطوط لوله از دیگر اقدامات این شرکت بوده است .

این مسئول تصریح کرد: با وجود دستگاه‌های MOS وMOT در شرکت نفت گچساران از سوختن بیش از 442 هزار بشکه نفت جلوگیری به عمل آمد .

محمدی عنوان کرد: وجود 62 هزار هکتار فضای سبز در داخل و بیرون و مدیریت آن و ایجاد گودال تبخیر با پوشش‌های مناسب به جهت جلوگیری از نفوذ مایعات به درون زمین نشان می‌دهد این شرکت در تمامی زمینه موفق عمل کرده‌ است .

اجرای 3675 کیلومتر توپکرانی در گستره جغرافیایی چهار استان

مدیرعامل نفت و گاز گچساران به دیگر اقدامات انجام شده این شرکت اشاره و اظهار کرد: در یکسال و نیم گذشته این شرکت موفق به اجرای عملیات 3675 کیلومتر توپکرانی و 40 کیلومتر توپکرانی هوشمند در خطوط لوله خود شد .

وی ادامه داد: این عملیات با اجرای 285 مورد توپکرانی در راستای حفظ، تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز و گاز مایع توسط این شرکت انجام شده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.