«شب شعر بزرگ اربعین» ویژه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی به همت موسسه شهرستان ادب با حضور شاعران آیینی برگزار می‌شود.

سروده های حزین شاعران در «شب شعر بزرگ اربعین»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با راهپیمایی عظیم سوگواران حسینی و زائران کربلا، «شب شعر بزرگ اربعین» عصرِ پنج‌شنبه بیستم آبان بعد از نماز مغرب و عشا در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود.

شاعران سرشناس کشور در این برنامه، با سروده‌های خود در این اجتماع باشکوه شرکت می‌کنند و اشعار حماسی و مراثی خود را برای اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) می‌خوانند.

در چند سال اخیر با سرنگونی حکومت بعث و روی کار آمدن حکومت اسلامی در عراق و امنیت نسبی این کشور، بزرگداشت اربعین نسبت به سال‌های گذشته با حضور جمعیت میلیونی مسلمانان با شکوه بیشتری برگزار می‌شود و هر سال از جنبه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی بر اهمیت آن افزوده می‌شود، به طوری که مراسم اربعین نه تنها بزرگترین مراسم اعتقادی در بین مسلمانان است بلکه طبق برخی آمارهای ارائه شده در رسانه‌ها بزرگترین اجتماع بشری است و از اهمیّت بسیار زیادی برخوردار است.

شاعران ایرانی نیز از دیرباز به شیوه خود و با سرودن مرثیه و نیز اشعار حماسی، ایام شهادت امام حسین (ع) را به سوگ نشسته‌اند و گرامی داشته‌اند.

«شب شعر بزرگ اربعین» نیز در همین راستا و همچنین با توجه به شرایط ویژه مسلمانان در یمن، سوریه، عراق، بحرین و...  و جنایت‌های استکبار جهانی و عمال منطقه‌ای آنان از جمله آل‌سعود، برگزار می‌شود. سروده‌های شاعران این شب شعر، به شرط قبول، ره‌توشۀ سفر زائران اربعین حضرت اباعبدالله (ع) است.

حضور در این برنامه، که در محل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک 168 برگزار می‌شود، برای عموم علاقمندان آزاد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.