رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با رئیس‌جمهور لهستان دیدار کرد.

دیدار صالحی با رئیس جمهور لهستان + جزئیات و تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، در ادامه سفر به لهستان از مرکز تحقیقات ملی هسته‌ای این کشور بازدید و در جریان فعالیتهای این مؤسسه قرار گرفت.

تحقیق و توسعه و تولید رادیو دارو در راکتور تحقیقاتی این موسسه از جمله فعالیتهایی است که مورد توجه قرار گرفت.

همچنین این مؤسسه در ساخت راکتورهای جدید با حرارت بالا HTR فعال است. در این بازدید زمینه‌های همکاری میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهمات اولیه برای انجام اقدامات مشترک از سوی طرفین اعلام گردید.

صالحی در ملاقات با رئیس جمهور لهستان ضمن ابلاغ پیام گرم رئیس محترم جمهوری کشورمان از مذاکرات و بازدیدهای انجام شده توضیحاتی ارائه نموده و نسبت به شکل گیری همکاری جدی میان دو طرف در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای ابراز امیدواری نمود. رئیس‌جمهور لهستان نیز با ابراز خرسندی از سفر صالحی به ورشو حمایت خود را از تفاهمات اعلام شده ابراز و عزم کشورش را برای توسعه همکاریها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در سفر به لهستان پیشتر با پروفسور گلینسکی، معاون نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ این کشور، و همچنین با رؤسای مجالس نمایندگان و سنای لهستان نیز ملاقات کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.