رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروزه شاهد بی‌سامانی در کل جهان هستیم که به قول دانشمندان باعث شده است که امروز انسانی بی‌خانمان و بی‎ریشه شکل بگیرد، به این دلیل است که تکیه گاه معنوی در این جوامع گم شده است.

 دلیل بی‌سامانی‌ها و شکل گیری انسان های بی ریشه در جهان، گم شدن تکیه‌گاه معنوی در این جوامع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در اجلاس نماز استان قم در مجتمع عالی امام خمینی(ره) با ذکر این مطلب که نماز ستون دین و دارای لایه‎های مختلف است، گفت: انسان با نماز روزانه به شکل منظم با خداوند ارتباط دارد و این ارتباط منظم باعث ایجاد یک رابطه مستمر می‎شود.

وی افزود: ملتی که با نماز با بصیرت تجیهز شده است مثل ملت‎هایی که با بادهای موسمی تغییر پیدا می‎کنند مسیر خود را تغییر نمی‎دهند زیرا نماز بصیرتی عینی به آنها می‎دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مسایلی که مدیران عرصه فرهنگ نماز باید به آن توجه داشته باشند، مساله نماز اول وقت است زیرا این فریضه حتما باید اول وقت قرائت شود تا به فیوضات عالی در این عرصه برسیم.

وی یادآورشد: این مسئله از این جهت است که مسایل اصلی زندگی آنها در سرجای خود نیست و با حرکت کلی جوامع حرکت می‎کنند؛ مشکل آنها این است که با نماز زندگی نمی‎کنند واز نماز دور شده‎اند.

لاریجانی با اشاره به آسیب‎های فرهنگی در جامعه بیان کرد: آمار طلاق امروزه در کشور نگران کننده است که این وضعیت در قم نیز وجود دارد ولی اگر بتوانیم همچون تجربیات موفق در شیراز و مشهد در کنار مساجد مشاوره‎های خانوادگی ایجاد کنیم از درصد بالایی از این طلاق‎ها جلوگیری می‎کنیم.

وی گفت: مشکل این است که در مساجد و نمازخانه‎های ما به جوانان یاد نمی‏‌دهیم که چگونه با همسر خود رفتار کنند؛ به آنها یاد نمی‎دهیم که زن ریحانه است و نباید با ریحانه برخورد بدی داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: یکی دیگر از مسایل مهم تذکر دادن به مردم در خصوص گناه و گناهان کبیره است چون با گناه کبیره دعای انسان به آسمان نمی‎رود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط تنگاتنگ روحانیت با مساجد تصریح کرد: استقلال روحانیت امر بسیار مهمی است که نباید اجازه داد که این استقلال کمرنگ شود؛ البته حکومت وظیفه بسترسازی را باید انجام دهد ولی اصل این امور فرهنگی باید از سوی روحانیت و به شکل مردمی انجام شود.

لاریجانی عنوان کرد: در همین راستا مساجد باید با ارتباط با حوزه‎های علمیه اداره شود؛ زیرا مساجد باید محلی برای ارتباط بیشتر با مردم و اعتلای معنویت باشد و این کار باید باحضور روحانیون انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.