علیزاده طباطبایی گفت: تجربه شورای اول، تجربه خوبی بود اما جریان اصلاحات و حزب مشارکت با ما سیاسی برخورد کردند.

برخورد حزب مشارکت با شورای اول شهر تهران سیاسی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و وکیل مهدی هاشمی رفسنجانی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: ما درخواست اعاده دادرسی داده‌ایم و به شعبه اول دیوان فرستاده شده اما هنوز جوابی نداده‌اند. 

طباطبایی درباره پرونده محمد علی طاهری موسس  فرقه عرفان حلقه اظهار کرد: وی از اتهام افساد فی‌الارض تبرئه شد و دلیلی برای افساد وجود نداشت و دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد. اتهام جدیدی تحت عنوان ساب‌النبی و اجتماع و تبانی علیه امنیت و کشور مطرح بود که برای هر سه مورد در دادسرا قرار منع تعقیب صادر شد. یک سال و نیم از حبس او گذشته و تنها یک ابهام وجود دارد که اگر کسی از درمان وی آسیب‌دیده به پزشکی قانونی مراجعه کند. 

وی درباره تجمعات اخیری که در حمایت از طاهری برگزار شده گفت: طاهری با این تجمعات مخالف است و من بارها گفته‌ام که طرفدارانش تجمع نکنند اما متاسفانه برخی به این حرف‌ها گوش ندادند. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات شوراها گفت: من احتمالاً خودم در انتخابات شرکت کنم، تجربه شورای اول برای من تجربه خوبی بود و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بودم و برای اولین بار نظام برنامه‌ریزی را وارد شورا کردیم و مقداری بحث نظارت وارد سازمان شهرداری شد. 

طباطبایی درباره تجربه شورای اول و انحلال آن یادآورشد: کاری که شورای اول شهر تهران انجام داد از شوراهای بعدی بهتر بود و ما به کارها نظارت می‌کردیم اما با ما سیاسی برخورد شد. هم جریان راست و هم جبهه اصلاحات در حزب مشارکت با ما سیاسی برخورد کردند. آن زمان فکر می‌کردند شورا و شهرداری دست هر کس باشد می‌توانند مجلس را نیز به دست بیاورند و به همین خاطر حزب مشارکت تلاش کرد کار را از دست ما بیرون بیاورد  و گرنه تجربه شورای اول موفق بود و چند وزیر با سابقه در شورا داشتیم ولی با ما سیاسی برخورد شد. 

وی درباره حضور هنرمندان و ورزشکاران در ترکیب شورای شهر گفت: در شورا باید افراد متخصص و آگاه به برنامه‌ریزی، مسائل حقوقی و مدیریت شهری باشند، ورزشکاران و هنرمندان محترم هستند اما صرف ورزشکار بودن نمی‌تواند وارد شورا شوند و این درست نیست و باید در حوزه شهری تخصص داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.