قدس آنلاین: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تأکید بر اینکه اهتمام بیشتری به بحث قرآن و عترت در دانشگاه‌ها داشته باشیم، گفت: تلاوت قرآن و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و همه اینها مقدمه است بلکه باید چهره عملی و نمونه انسان قرآنی را در دانشگاه ارائه دهیم.

باید اهتمام بیشتری به بحث قرآن و عترت در دانشگاه‌ها داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد محمدیان، در آئین افتتاحیه سی‌ و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد، برگزاری این مسابقات در این شهر مقدس می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای مشهد داشته باشد و خوشحال هستم که دانشجویان در قالب کانون‌های قرآن و عترت و در قالب سایر کانون‌های دیگر اهتمام به قرآن دارند. هرچند ما به این قانع نیستیم بلکه ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از این است که قرآن و عترت در آنها مطرح شده است و این می‌طلبد که دانشجویان قرآنی با شیرینی که از قرآن چشیده‌اند برای آشنایی دانشجویان با حلاوت قرآن تلاش بیشتری کنند.

وی با تأکید بر اینکه اهتمام بیشتری به بحث قرآن وعترت در دانشگاه‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: تلاوت قرآن و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و همه اینها مقدمه است بلکه باید چهره عملی و نمونه انسان قرآنی را در دانشگاه ارائه دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر عمل ما قرآنی نباشد واخلاق ما قرآنی نباشد قطعاً این محافل تأثیر واقعی‌اش را نخواهد داشت. انتظار در دانشگاه این است که هنگامی که دانشجویان با دانشجوی قرآنی روبرو می‌شوند احساس عطر قرآن را از اعمال و رفتار او احساس کنند و دیگران تفاوت اخلاق آنها و رفتارشان را با دیگران بفهمند.

محمدیان تصریح کرد: تواضع افراد قرآنی باید نشان دهد که بار قرآن بر روی دوششان قرار گرفته است و احترامش به دیگران نشان دهد که قرآن در وجود او ریشه دوانده‌ است و محبتش ودلسوزی‌اش به دیگران به قدری زیاد باشد که همه شیرینی را نسبت به رفتار او احساس کنند و رفتارش نشان دهد که او واقعا به قرآن نزدیک شده و از آن بهره گرفته است و این قله آرمانی ما در دانشگاه‌ها است علاوه بر علم و تخصصی که دوستان در دانشگاه‌ها پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: دانشجویان قرآنی دانشگاه‌ها، دیگران را به قرآن راغب‌تر ‌کند و تلاش خوبی را برای چشاندن شیرینی آن به دیگران داشته باشند و در محیط‌های دانشگاهی خیمه‌های قرآن و عترت توسط شما دانشجویان باید گسترده‌تر شود و پرچم قرآن در بلندترین مکان‌های ممکن بانیت‌های خالص شما و رفتارهای سنجیده و قرآنی شما و اخلاق برگرفته از قرآن شما، برافراشته شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکزی که نیروهای کیفی برای آموزش و پرورش تربیت می‌کنند و آینده فرزندان ایران اسلامی در دست این معلمان دلسوز خواهد بود لازم است تا به قرآن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و نسیم قرآن هرچقدر بیشتر در این دانشگاه‌ها بوزد اثرات آن را در نسل‌های آینده بیشتر و بهتر خواهیم دید.

محمدیان عنوان کرد: اگر برخی از متسابقان در این جشنواره رتبه کسب نکرده‌اند، ناراحت نشوند. این جشنواره فضایی ترویجی برای ورود بیشتر افراد به این میدان است و این فضا بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و کسب نورانیت قرآن و شنیدن کلام الله است.

وی یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت و گفت: با نفس قدسی او بود که امروزه در دانشگاه‌های ما نسیم قرآن در حال وزیدن است و یاد شهیدان سرافراز جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم که آثار خون شهیدان است که با افتخار سرتان را بلند می‌کنید که در مسیر قرآن و عترت هستید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  تأکید کرد: بی‌شک تمام ما مدیون زحمات امام(ره) و شهیدان هستیم و از خداوند برای رهبر انقلاب که امروز، پرچم انقلاب را بردوش گرفته و بیشترین حمایت را از فعالیت‌های قرآنی می‌کنند و با صلابت و قاطعیت و تدبیر، تمام این ملت را در مسیر اجرا شدن آیات قرآن رهبری می‌کنند طول عمر و سلامتی مسئلت می‌کنیم و ان‌شاءالله تمام شما قرآنیان سرافراز و سربلند باشید.

محمدیان گفت: ظرفیت‌های فعالیت‌های قرآنی دانشگاهی بسیار گسترده است و قطعاً مسابقاتی که در این سطح و با این کیفیت برگزار می‌شود از خروجی بسیار خوبی برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.