استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه کشف آزاد شده است.

۱۳۰۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه کشف رود آزاد شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از رودخانه کشف در حاشیه شهر مشهد با اشاره به بازدید وزیر کشور، برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در اوایل سال 93 از حاشیه شهر مشهد، اظهار داشت: غیر از نامتناسب بودن وضعیت به لحاظ کالبدی و مسائل شهرسازی؛ یکی از موارد آزار دهنده، فاضلاب‌های رها شده در معابر و ورود آن به کشف رود بود.

وی افزود: علاوه بر این، بروز بیماری‌های پوستی و سالک برای ساکنان این مناطق یکی دیگر از چالش‌هایی بود که حاشیه نشینان با آن مواجه بودند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان در آخر تابستان همان سال، موضوع احیای کشف رود و  احداث کمربند سبز، دو مصوبه‌ای بود که به تصویب هیئت دولت رسید.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در خوشبینانه ترین حالت، کمترین زمانی که  برای رفع تصرف از حریم و بستر کشف رود پیش بینی می‌شد؛ حداقل سه سال بود که با همکاری موثر تمامی دستگاه‌ها، این مهم در کوتاهترین زمان محقق شد.

وی با بیان این که هم‌اکنون هزار و 300 هکتار از حریم و بستر رودخانه کشف آزاد شده؛ تصریح کرد: اقدامات انجام شده برای احیای کشف رود در سطح ملی و فرا ملی قابل افتخار است و خیری ماندگار و صدقه ی جاریه برای دست اندرکاران این امر خواهد بود.  

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تحویل 150 هکتار از این اراضی به شهرداری مشهد برای احداث پارک رود و  آغاز عملیات اجرایی آن؛ تاکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده و با طرحی متناسب با اکو سیستم منطقه برای احیای مجدد آن تلاش کنیم.

رشیدیان، کاشت درختان مثمر در این اراضی و اجاره آن به جوانان جویای کار را گامی مثبت برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه دانست.

وی احداث تصفیه خانه در این مسیر، جلوگیری از ورود مجدد فاضلاب به کشف رود و ساماندهی مشاغل آلاینده در این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.