قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: سمینار تخصصی نظارت بر رعایت دقیق ملاحضات و ضوابط پدافند غیر عامل در سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان برگزار شد.

 سمینار تخصصی پدافند غیر عامل در سازه های امن  برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری چهار محال و بختیاری ضمن تعریفی مختصر از مبانی و مفاهیم پدافند غیر عامل به طبقه بندی مراکز ثقل به حیاتی، حساس و مهم پرداخت و نقش جامعه مهندسین را در اعتلای اهداف و چشم اندازهای پدافند غیر عامل بسیار مهم ارزیابی نمود.

محمدی  در ادامه گفت : پدافند غیر عامل از صدر اسلام وجود داشته و در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است، به طوریکه در سوره انبیاء آیه 80 آمده است که ما به حضرت داوود ساخت زره را آموزش دادیم که در مقابل دشمنان از خودش حفاظت کند.

وی افزود : در طول پنج هزار سال تاریخ بشری 14 هزار جنگ اتفاق افتاده است که فقط 268 سال در آن جنگ و خونریزی نبوده است و اکثر این جنگ‌ها در کشورهای جهان سوم رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در طول 35 سال گذشته 10 جنگ در خاورمیانه رخ داده است که همه آنها به رهبری آمریکا و رِژیم صهیونیستی در 14 کشور بوده است.

به گفته وی در جنگ‌های امروزی غیر نظامیان 95 درصد از تلفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای مباحث پدافند غیر عامل گفت: کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، فرانسه ، انگلستان و کانادا به پیشرفت‌های زیادی در این خصوص دست یافته‌اند.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در کارگروه شهری مقاوم‌سازی سازه‌ها را دنبال می‌کنیم گفت: در کارگروه شهری به‌دنبال ایجاد پناهگاه برای مردم هستیم باید شهر در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن باشد.

قاسم قاسمی ده چشمه با اشاره به کارگروه راه و شهرسازی گفت: در حقیقت پدافند غیر عامل به کلیه تدابیر، اقدامات و عملیات برای حفاظت و آسیب‌پذیری در برابر حملات دشمن گفته می‌شود و اقدامات پدافند غیر عامل در زمان صلح کاهش آسیب‌پذیری و ایمنی است.

در ادامه کارگاه عملی تخصصی نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیر عامل و مبحث 21 توسط دکتر بیطرفان دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل برای کارشناسان و مدیران اجرا شد.

وی در ابتدا چرخه اقدامات پدافند غیر عامل، شامل دسته بندی سرمایه ها، شناسایی تهدیدات، شناسایی آسیب پذیری ها، تحلیل ریسک، تهدید و سناریو پایه، کاهش آسیب پذیری ها، مصون سازی، تولید آمادگی، پایش مجدد تهدیدات و به روز رسانی را بیان نمود و در ادامه به تشریح بخشهایی از ضوابط طراحی ساختمانهای با سطح اهمیت بالا بر اساس معیارهای مبحث 21 و آیین نامه های خارجی پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.