قدس آنلاین-غلامرضا محمدمرادی: مسئول تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مهران گفت: از سوی امور رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی، ۱۰ تیم منسجم، مصمم، مجرب، مخلص و متعهد؛ ساماندهی و بسیج شده اند تا لحظه های ناب شور و شعور حسینی را در دو طرف مرز مهران به تصویر بکشند و فعالیت های متنوع این ستاد را نیز مستند سازی کنند.

فعالیت ۱۰ تیم رسانه ای آستان قدس رضوی در مهران

میدان اربعین  مهران، محل ارائه خدمات آستان قدس رضوی  به زائران!

به گزارش قدس آنلاین از مهران، حسین نطنزی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه با تأ کید و تأیید تولیت عظمای آستان قدس رضوی و از یک ماه پیش، مقرر شد تا ستاد اربعین آستان قدس رضوی در مرز مهران راه اندازی شود، اظهار داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد، قرارگاه مرکزی ستاد در جنب پل زائر( خروجی شهر مهران)؛ راه اندازی شد و با ارزیابی ها و بررسی های میدانی، سه منطقه عملیاتی احصاء و فعالیت های لازم برای بر پایی موکب ها آغاز گردید.

وی با اشاره به اینکه میدان اربعین در مرز مهران به عنوان نقطه اصلی برای ایجاد موکب های آستان قدس و فعالیت میدانی انتخاب شد، افزود: در این موکب ها، زمینه های لازم برای استقبال معنوی، پذیرایی، اسکان، تغذیه و استراحت زائران فراهم و سرویس های بهداشتی نیز ایجاد شده است.

مسئول تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مهران با بیان اینکه در بدو ورود زائران، یک صحن بسیار زیبا به نام صحن جامع رضوی در میدان اربعین طراحی، شبیه سازی و ایجاد شده است، بیان داشت: در مسیر ورود زائران از عراق و خروج زائران ایرانی از مرز نیز یک صحن بسیار دلنواز به نام صحن انقلاب تعبیه و ایجاد شده است و ورود و خروج تمام زائران از این دو صحن صورت می گیرد.

پیش بینی تردد بیش از 2 میلیون زائر از مرز مهران!

حسین نطنزی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام نظر مسؤلان، پیش بینی می شود که بیش از دو میلیون زائر از مرز مهران تردد داشته باشند، یادآور شد: ستاد اربعین آستان قدس رضوی برای هرگونه خدمات دهی به زائران کاملاً آماده است.

وی با بیان اینکه توسط تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی؛ تمام فعالیت ها، خدمات و حال و هوای معنوی مرز مهران مستند سازی می شود، خاطرنشان ساخت: توسط این تیم رسانه ای، تمام مسائل و مشکلات زائران رصد و دنبال می گردد تا زمینه رفع آنها به خوبی فراهم شود و در سنوات آتی نیز به حداقل برسند.

مسئول تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مهران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا از این همه شور و شعور حسینی، مستندهای 5 دقیقه ای  به صوت گزارش تهیه، تدوین و پخش نماییم، تصریح کرد: قطعاً از حال و هوای زائران، فضای معنوی موکب ها، استقبال خدام رضوی از زائران و خدمات ارائه شده، مستندهای زیبایی تهیه و منتشر خواهد شد.

حسین نطنزی با بیان اینکه یک مجموعه کلیپ نیز از فعالیت های ستاد اربعین آستان قدس رضوی تهیه و منتشر می شود، تأکید کرد:  5 تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی در آن طرف مرز( عراق ) و 5 تیم نیز در این سوی مرز ( مهران ) مستقر شده اند و به صورت شبانه روزی رسالت رسانه ای خود را به سرانجام می رسانند تا این همایش و کنگره عظیم و بی نظیر جهانی را به تصویر بکشند.

پخش زنده مراسم از 23 آبان ماه!

وی با اشاره به اینکه از23 آبانماه فعالیت ها و خدمات آستان قدس رضوی به صورت زنده از شبکه های سراسری 5، 3 و...، پخش خواهد شد، گفت: این برنامه معنوی تحت عنوان"عرش پیما " به صورت ارتباط زنده با حرم امام رضا(ع) حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و مهران؛  هرشب به صورت همزمان اجراء و پخش می شود.

مسئول تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مهران با بیان اینکه زمینه ای فراهم شده است تا برنامه های متنوع، تدوین شده و تولیدی خود را به تمام شبکه های استانی، ملی و فراملی ارائه نمائیم، اظهار داشت: تمام تدوین ها و گرافیک ها دسته بندی و به شبکه استانی ایلام و دیگر شبکه ها ارسال می شود تا از طریق شبکه های استانی، سراسری و بین المللی پخش شوند.

حسین نطنزی با اشاره به اینکه حال و هوای معنوی خاصی در مهران طنین انداز شده است، افزود: حس غربت و غریبی در مهران موج می زند به این معنا که زائرین با مشایعت خادمان غریب آشنا حضرت رضا(ع)؛ راهی عتبات عالیات می شوند.

شور و حال زائران در مهران غیر قابل توصیف است!

وی با بیان اینکه زائران که از صحن جامع رضوی تعبیه شده در مرز مهران، عبور می کنند، در اطراف و اکناف خود صحن مبارک حضرت رضا(ع) در مشهد الرضا را در ذهن شان متبادر می سازند، بیان داشت: زائران با عبور از این صحن ها، با حال و هوای خاصی از مرز خارج می شوند که نیایش، ستایش و اشک شوقی که جاری می سازند واقعاً غیر قابل توصیف است.

مسئول تیم رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مهران با تأکید بر اینکه همه زائرانی که از این صحن های شبیه سازی شده( جامع رضوی و انقلاب) تردد می کنند، یقین و باور دارند که جواز خروج شان از مرز و سعادت زیارت عتبات عالیات را حضرت ثامن الحجج (ع) امضاء کرده است، یادآور شد: از اینکه توفیق حاصل شده تا در این قطعه از بهشت( مرز مهران ) و به عنوان خادم الرضا به نوکری زائران حضرت سیدالشهداء مشغول باشیم، بسیار خرسند و خوشحالیم و خداوند را هزار مرتبه شاکر و سپاسگزار هستیم.

حسین نطنزی تصریح کرد: از سوی امور رسانه ای ستاد اربعین آستان قدس رضوی، 10 تیم منسجم، مصمم، مجرب، مخلص و متعهد؛ ساماندهی و بسیج شده اند تا لحظه های ناب شور و شعور حسینی را در دو طرف مرز مهران به تصویر بکشند و فعالیت های متنوع این ستاد را نیز مستند سازی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.