رئیس مجلس ملی مجارستان گفت: مناسبات خواهرخواندگی تهران - بوداپست روند مناسبی را طی می‌کند.

نشست مشترک رئیس مجلس مجارستان با لاریجانی + جزئیات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، لازلو کوور رئیس مجلس ملی مجارستان امروز (شنبه 22 آبان)‌ در نشست خبری مشترک با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از لاریجانی برای دعوت از وی برای حضور در ایران اظهار کرد: دو نماینده از پارلمان مجارستان که عضو گروه دوستی پارلمانی با ایران هستند در هیئتی که بنده را همراهی می‌کنند حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور این دو نماینده عضو گروه دوستی ایران و مجارستان در هیئت همراه من نشان از این است که خواهان تحکیم همکاریها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس مجلس ملی مجارستان با بیان اینکه اولین رئیس پارلمان مجارستان بودم که به ایران آمدم، خاطر نشان کرد: امیدوارم دیدارها در سطوح بالا تنها انجام نشود و در سطح کمیسیونها و انجمنهای دوستی پارلمانی نیز روابط محکم‌تر شود.

کوور با بیان اینکه از تمام همکاریهایی که در سال گذشته میان مجارستان و ایران شکل گرفته است حمایت می‌کنم گفت: در سال گذشته مقرر شده بود کمیسیون مشترکی درباره اقتصاد میان ایران و مجارستان شکل بگیرد که در آینده نزدیک در مجلس مجارستان این کمیسیون مشترک به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته میان حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر مجارستان توافق شد که کمیسیونهای مشترکی میان دو کشور ایجاد شود که می‌تواند سهم مهمی در تحکیم همکاریهای دوجانبه داشته باشد.

رئیس مجلس ملی مجارستان با بیان اینکه قراردادهای خواهرخواندگی میان برخی شهرهای مجارستان با یزد، شیراز و تهران امضاء شده است گفت: پیش از سفر به تهران با حضور در شهر شیراز با شهردار این شهر گفت‌وگویی داشتم که وی اعلام کرد مناسبات خواهرخواندگی با یکی از شهرهای مجارستان به خوبی در حال پیشرفت است.

کوور با بیان اینکه قرارداد خواهرخواندگی میان بوداپست و تهران با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مجارستان امضاء شده بود گفت:‌ در این سفر با شهردار تهران نیز ملاقاتی خواهم داشت و در آینده نزدیک شهردار بوداپست نیز به تهران سفر می‌کند.

رئیس مجلس ملی مجارستان با بیان اینکه باید همکاریهای موسسات میان ایران و مجارستان ارتقاء یابد، گفت: ما سعی می‌کنیم از تجارب به دست آمده در کارهای روزانه خود استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.