قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: سرانه برخورداری راه‌های روستایی گیلان از آسفالت ۵۰.۲۸ درصد است.

سرانه آسفالت راه‌های روستایی گیلان ۵۰.۲۸ درصد است

محمدرضا نازک کار در مراسم معارفه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل و رئیس راه و شهرسازی این شهرستان در دفتر فرماندار رودسر، اظهار کرد: سال گذشته ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان زیرپوشش آسفالت قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۸۴۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی در گیلان، افزود: سال گذشته روکش ۱۹۹ کیلومتر از راه‌های فرعی و اصلی گیلان آسفالت شده و در صورت تحقق منابع مالی پیش‌بینی می‌شود که سال جاری ۳۶۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان سرانه برخورداری راه‌های روستایی این استان از آسفالت را ۵۰.۲۸ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان آسفالت در سه سال گذشته ۳۲ درصد بود.

این مسؤول با اشاره به پروژه ملی تقاطع غیر همسطح کلاچای تصریح کرد: پروژه مذکور با سرعت خوب و پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا بوده و پس از بهره‌برداری بحث ایمنی آن به طور کامل تأمین  و ترافیک برون‌شهری از ترافیک درون‌شهری جدا می‌شود.

نازک‌کار به پروژه ملی محور کلاچای‌ـ رحیم‌آبادـ قزوین اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای پروژه مذکور راه فرعی به راه اصلی تبدیل می‌شود و فرمول ساخت آن از جدیدترین عملیات و مشخصات فرعی در سطح کشور بوده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه محور مذکور به طول ۳ کیلومتر از رحیم‌آباد به طول‌لات در سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: فاز دوم این پروژه به طول ۷ کیلومتر از پلرود تا سه راهی رحیم‌آباد با برنامه زمانبندی ۱۸ ماهه در سال جاری انجام می‌شود.

در مراسم مذکور حسین باذلی به سمت سرپرست راه و شهرسازی و شهریار اسماعیلی به عنوان رئیس ادراه راهداری و حمل و نقل رودسر منصوب شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.