مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از کلیه دامداران استان خواست تا نسبت به همکاری کامل با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی اقدام نمایند.

کنترل بیماری تب برفکی با همکاری دامداران ممکن می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر فاز دو مایه کوبی تب برفکی در دام سنگین استان در سال جاری در حال اجراست که نزدیک به 100 درصد دام سبک و بیش از 40 درصد دام سنگین استان علیه تب برفکی ایمن سازی شده اند و از مقدار 40 درصد دام سنگین، 100 درصد واحدهای صنعتی دام سنگین خود را مایه کوبی نموده اند و مابقی دام سنگین در دامداری های سنتی استان در حال نگهداری می باشند.

مجید روحانی نژاد با اشاره به درگیر شدن دام های برخی کشورهای همسایه به تب برفکی از جمله روسیه یادآور شد: این موضوع؛ به مساعد شدن زمینه های بروز بیماری در کشور و استان کمک خواهد کرد و لذا همکاری دامداران به عنوان مهم ترین عامل در جهت پیش گیری از بیماری است.

وی اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت اقتصادی به دامداران از مسؤولان امر ازجمله اتحادیه تعاونی دامداران و شورای شهر و روستا درخواست داریم دامداران را در این امر ترغیب و تشویق کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در فاز قبلی واکسیناسیون تب برفکی، تمام هزینه ارائه خدمات در دام سنگین به عهده دامدار بود که با رایزنی صورت گرفته در فاز فعلی، عملیات واکسیناسیون به طور رایگان توسط گروه های دامپزشکی اجرا شود و دامدار فقط بایستی هزینه واکسن را پرداخت نماید و همین عامل سبب شده تا برخی دامداران استقبال کمتری به اجرای عملیات واکسیناسیون داشته باشند و ذکر این نکته ضروری است که در صورت بروز بیماری، قطعا بایستی هزینه بیشتری در جهت کنترل بیماری و جلوگیری از تلفات دامی توسط دامداران پرداخت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.