رئیس اداره مراسمات و مناسبت های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای ۱۳ عنوان برنامه فرهنگی به مناسب آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهر خبر داد

 ۱۳ برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مشهد برگزار می‌شود

سیدمهدی جوادپور در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: از جمله برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در این هفته می توان به ارسال ۴۵ هزار پیامک به مخاطبان کتابخانه های فرهنگسراها، اداره آموزش و پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم»، تجهیز کتابخانه ها و خرید کتاب اشاره کرد.
وی افزود: همچنین در این هفته از فعالان مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی توسط این سازمان تقدیر می شود که از جمله این فعالان می توان به رانندگان تاکسی که با قرار دادن کتاب در خودرو فرصت کتابخوانی را برای مسافران فراهم می کنند و یا شهروندانی که منازل خود را به کتابخانه در جهت ارتقا فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان کتاب به هم محله ای های شان تیدیل کردند، اشاره کرد.
رئیس اداره مراسمات و مناسبت های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: تبادل کتاب رویای نیمه شب سالم و دختر شینا با کتاب دخیل عشق از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در هفته کتاب است که در قالب آن خوانندگان کتاب های رویای نیمه شب سالم و دختر شینا با تحویل هر جلد از این کتاب ها می توانند در زمان خرید کتاب «دخیل عشق» جهت شرکت در پویش «همه با هم بخوانیم» از تخفیف ۱۰ هزار ریالی برخوردار شوند.
وی به اهدای ۳۵ هزار برگه نشان کتاب به اعضای کتابخانه های سطح شهر و فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: در یک طرف این برگه نشان کتاب اطلاعات کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و کانال تلگرامی پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم» و در طرف دیگر یک جمله زیبا در ارتباط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی نوشته شده است.
جوادپور بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب و کتابخوانی می‌توان به طرح «نذر کتاب» و «وقف کتاب؛ ماندگارترین یادگار» اشاره کرد که در طرح نخست شهروندان با خرید کتاب «دخیل عشق» و یا اهدای کتاب‌های دیگر آنها را به زندانیان مشهد اهدا می‌کنند و در طرح دوم که با نیت وقف انجام می‌شود شهروندان کتاب‌های دست و دوم و مفید خود را برای کتابخانه‌های مدارس، مساجد، تشکل ها و ... جهت خواندن وقف می‌کنند و این کتاب‌ها در گردش است.
وی افزود: در طرح وقف کتاب مقرر شده تا متن وقف‌نامه ای تهیه و چاپ شود تا به همراه هر کتاب به خوانندگان داده شود تا آنها ضمن اطلاع از این طرح نسبت به مشارکت بیشتر ترغیب شوند.
وی خاطرنشان کرد: «بفرمایید هلو» و «کتاب در خانه» نیز از دیگر طرح های جذاب هفته کتاب و کتابخوانی است که در قالب آن نوجوانان کتابیار هر کتابخانه مسجد و فرهنگسرا به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و تعدادی کتاب به آنها تحویل می‌دهند و پس از یک زمان مشخص جهت تحویل آنها دوباره مراجعه می کنند.
وی عنوان کرد: هدف اصلی این دو طرح ترغیب و تشویق بیشتر شهروندان به مطالعه کتاب است که در همین راستا می‌توان به اقدام دیگری که از سوی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص فضاسازی شهری انجام می شود؛ اشاره کرد که در قالب ۹ مجموعه المان کتاب، بیلبوردهای شهری و اکران طرح پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم» بر روی تاکسی‌ها صورت می‌گیرد.
جوادپور همچنین به دیدار کتابداران و کتابیاران با نویسندگان و اهل قلم اشاره کرد و گفت: در این خصوص با حضور کتابداران و کتاب‌یاران در بوستان و گلستان کتاب با نویسندگان مطرح شهر مشهد مراسم دیداری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.