۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 475108

پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان گشایش یافت

کتابخانه های عمومی استان کرمان رشد ۱۴ درصدی داشته است

قدس آنلاین - کرمان - با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان گشایش یافت.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان گشایش یافت

این نمایشگاه با حدود ۳۰۰ ناشر و ۲۸۰ غرفه از امروز بیست و چهارم آبان ماه آغاز و تا بیست و نهم آبان ادامه داردوساعت بازدید نمایشگاه از ۹ صبح تا ۸ شب می باشد.

همچنین  برنامه هایی همچون نقد کتاب، پرده خوانی و غیره از جمله برنامه‌های این نمایشگاه می باشد.

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق کرمان گفت: در این نمایشگاه قریب ۳۰۰ ناشر در ۲۵۰ غرفه حضور دارند که از ۵۰ ناشر استانی می باشند.

وی تصریح کرد: ۵ هزارو ۲۰۰ متر مربع فضای این نمایشگاه است و ۶۰۰ میلیوت تومان بن کتاب با تخفیف ۳۰ درصد عرضه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال با ویژگی های همچون همزمانی با هفته کتاب، فراگیر بودن در سطح استان و امکان استفاده از بن کارت برگزار می شود، افزود: این نخستین نمایشگاهی است که در استان کرمان با همکاری اتحادیه ناشران برگزار می شود.

علیزاده با اشاره به اینکه برنامه های هفته کتاب امسال حول محور نمایشگاه کتاب برگزار می شود گفت: فضایی را در این نمایشگاه فراهم نموده ایم که مردم از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

همچنین حمید ذکا اسدی  معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان دراین آیین  با اشاره به شاخص های کتاب و کتابخوانی در استان کرمان گفت: استان کرمان در تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی نیز ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۷ درصدی میزان دسترسی به کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت:  عناوین کتب منتشر شده در استان ۱۹ درصد رشد داشته است.

ذکااسدی با بیان اینکه ۴۰ درصد در انتشارات فعال استان رشد داشته ایم تصریح کرد:  برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوانی در استان ۹۴ درصد و عناوین کتب به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه های استان ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: با توجه به شاخص های استان در کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های عمومی استان کرمان رشد ۱۴ درصدی داشته است.

وی تأکید کرد: کرمان دارای کارگروه نظارت بر نشر کتاب است که این نشانه رشد استان در کتاب و کتابخوانی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: استفاده از تکنولوژی جدید در کتاب و کتابخوانی از نیازهای امروز ماست و می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: این بهترین فرصت است که از ارتباطات و الکترونیک برای کتابخانه استفاده کنیم.

ذکاء اسدی با بیان اینکه یکی از بالاترین شاخص های توسعه یافتگی میزان مطالعه است افزود: هرچه رشد مطالعه را در استان و کشور بالاتر ببریم به اهداف اقتصاد مقاومتی نیز بهتر می رسیم.

وی تصریح کرد: در استان کرمان سالانه نمایشگاه های خوبی را برگزار می‌کنیم ولی نمایشگاه های فصلی و تخصصی کم برگزار می شود در حالی که می‌تواند در پیشرفت کار موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.