گروه فرهنگ وهنر قدس - خدیجه زمانیان: مجموعه «بیت‌های بارانی4» قبل از ایام دهه فاطمیه به بازار کتاب خواهد آمد.

انتشار «بیت‌های بارانی4» قبل از دهه فاطمیه

قاسم صرافان که مجموعه‌های قبلی «بیت‌های بارانی» را منتشر کرده بود، از آماده‌سازی چهارمین جلد این مجموعه خبر داد.

به‌گفته این شاعر «بیت‌های بارانی4» قبل از ایام فاطمیه و در بهمن‌ماه به بازار کتاب خواهد آمد تا در اختیار مداحان قرار بگیرد.

صرافان با اشاره به اینکه در این مجموعه  به مسایل آموزشی هم توجه شده است، توضیح داد: تلاش شده بیت‌های بارانی4 کلاس آموزش برای مداحان باشد؛ به‌طوری‌که در ابیاتی که مشخص می‌شوند، در پایان هر قطعه توضیحی درباره آن بیت و تصاویر شعری آن به‌صورت پاورقی و کوتاه ارایه خواهد شد تا با مطالعه این پاورقی‌ها، هم سطح سواد ادبی مداحان ارتقا پیدا کند و هم متوجه شود که از نظر کارشناسان ادبی و شعرا، بیت‌های درخشان غزل کدام ابیات هستند.

این شاعر ادامه داد: این نوع آموزش به مداحان کمک خواهد کرد تا دانش ادبی آن‌ها ارتقا پیدا کند و بتوانند این دانش فنی و ادبی را به مخاطب خودشان منتقل کنند.

به‌گفته صرافان تلاش شده در این اثر به نقطه‌ای برسیم تا بین مداح و شاعر اطمینان و هم‌گرایی ایجاد شود؛ یعنی شاعر به‌دنبال سرودن شعر سهل و ممتنع باشد و مداح هم به شعر حماسی و عاطفی و فاخر دسترسی داشته باشد. این تعامل درنهایت منجر به هم‌گرایی و اطمینان بین شعرا و مداحان خواهد شد.

شاعر «حیدرانه» درخصوص مضامین اشعار مجموعه «بیت‌های بارانی4» گفت:این مجموعه اگرچه در ایام دهه فاطمیه منتشر می‌شود، اما اشعارش فقط راجع به شخصیت حضرت فاطمه(س) نیست، بلکه قرار است تأثیرات شخصیت حضرت فاطمه(س)، نوع شهادت ایشان و تأثیر این شهادت در جامعه، الگوپذیری زنان امروز از حضرت زهرا(س) و ولایت‌پذیری ایشان و شاخ و برگ‌هایی که می‌تواند تجلیات آن اتفاق را در حوزه‌های مختلف مخصوصاً موضوعات روز جامعه دسته‌بندی کرده و به شاعران منتقل کند تا با این موضوع اشعارشان را ارایه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.