قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه شورای شهر موضوع نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری تبریز را پیگیری کند، گفت: نباید اجازه دهیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق خزانه کل اقدام به دریافت این مبالغ بکند.

تعلل شهرداری تبریز در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها قابل قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب‌خوانی برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی تبریز یکی از برندهای فرهنگی آذربایجان شرقی است و باید وضعیت کتابخانه در شان نام تبریز باشد.


وی با ابراز نارضایتی از وضعیت ساختمان کتابخانه مرکزی تبریز، از بی‌توجهی دولت گذشته در خصوص بهبود این وضعیت انتقاد کرد و گفت: با وجود ارقام بزرگی که به عنوان بودجه‌های فرهنگی در دولت به مناسبت‌های مختلف به استان پرداخت شده بود اما از این اعتبارات برای سامان‌دهی وضعیت این کتابخانه هزینه نشده است.

جبارزاده اظهار کرد: تعداد قرائت‌خانه‌های کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی کم است، این در حالی است که مردم علاقه‌مند به مطالعه در کتابخانه‌ها هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه پیشنهاد کرد برای افزایش تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان، ناشران استان با اهدای دو جلد کتاب در این کار فرهنگی قدم بردارند و گفت: استانداری آماده است در صورت عدم تمایل ناشران به اهدای کتاب، اقدام به خرید و اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان کند.

جبارزاده با اشاره به این که کتاب خواندن، راه نجات و حیات انسان است، اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه کشور در گرو ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و در این صورت است که رشد و تعالی جامعه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که خیران استان در تمام موارد در کنار ما هستند، گفت: خوشحالم از این که خیران به بحث کتابخانه‌سازی نیز وارد شده‌اند و اطمینان دارم با حضور این بزرگواران علاوه بر ساخت کتابخانه‌ها، اهدای کتاب و نگهداری کتابخانه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ مطالعه ترویج خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که شورای شهر موضوع نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری تبریز را پیگیری کند، گفت: نباید اجازه دهیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق خزانه کل اقدام به دریافت این مبالغ از حساب شهرداری بکند بلکه باید این موضوع در داخل استان به زودی حل و فصل شود.

وی با بیان این که متاسفانه در دوران وفور درآمدهای نفتی برای خرید کتاب در کتابخانه‌های استان بودجه‌ای در نظر گرفته نشد، گفت: ما در دولت تدبیر و امید با وجود کمبود بودجه دولتی تلاش می‌کنیم فضای مناسبی برای کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در استان فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این نشست با حضور در قسمت‌های مختلف کتابخانه مرکزی تبریز از جمله مخزن نسخ خطی و مکتوبات نفیس، بخش‌های صحافی و آفت‌زدایی و بخش مرمت کتاب‌ها، ضمن گفت‌وگو با کتابداران و کارکنان این کتابخانه، از تلاش‌های آنان در راه حفاظت از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی استان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.