قدس آنلاین – خوزستان – زهره کریمی : با فرارسیدن مراسم اربعین حسینی ( ع) و شروع تردد زایرین به کشور عراق از مرزهای زمینی استان، مهندس مهران معلم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون جهت کنترل و بررسی مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی مانند مواکب و رستوران ها و...با اکیپی از همکاران راهی مرز چذابه شد.

حضور مدیریت شبکه بهداشت شهرستان کارون در مرز چذابه

مهندس معلم در حاشیه این بازدید گفت: در بررسی های بهداشتی با اولویت آموزش مسئولین مواکب و خادمین زوار، سعی بر آن است که با آموزش چهره به چهره و عملی هر چه بیشتر، این قشر خدمتگذار را به تامین بهداشت و سلامت زائرین سوق دهیم.

وی علاوه بر اعلام استمرار اعزام اکیپ های شبانه روزی در مرز چذابه تا پایان اربعین حسینی (ع ) افزود : کارشناسان بهداشت محیط  در این بازرسی ها علاوه بر اقدامات آموزشی نظیر شرایط بهداشتی توزیع خرما، مواد خوراکی، آشامیدنی، ضدعفونی نمودن ظروف چای و قهوه و حفاظت مواد غذایی از هجوم حشرات و جانداران موذی و لزوم جمع آوری و دفع صحیح پسماند و فاضلاب تولیدی و .... مواردی از قبیل نمونه برداری از آب آشامیدنی و کلر سنجی از آن، نمونه برداری مواد غذایی توزیعی، انجام تستهای میکروبی، بررسی وضعیت استراحت زایرین، نمازخانه ها و آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی را به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های واگیردار در بین زوار و خادمین را انجام خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.