دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد شواهدی در درست است که سازمان سیا و نیروهای آمریکایی در افغانستان طی بازجویی‌های خود در افغانستان از شکنجه و آزار و اذیت متهمان استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی شده ‍اند.

شیوه‌های مخوف اعتراف‌گیری سازمان سیا که به رویه‎ای معمول بدل شد!+تصاویر(+16)

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شواهدی در درست است که سازمان سیا و نیروهای آمریکایی در افغانستان طی بازجویی‌های خود در افغانستان از شکنجه و آزار و اذیت متهمان استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی شده ‍اند.

شیوه‌های مخوف اعتراف‌گیری سازمان سیا آمریکا


براساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گزارش سالانه خود تصریح کرده است که داده‌های موجود به اندازه‌ای است که می‌توان این نتیجه منطقی را گرفت که نیروهای آمریکایی و سازمان سیا در بازجویی از بازداشت‌شدگان از شیوه‌ها و راه‌کارهایی ظالمانه‌ای همچون شکنجه، پایمال نمودن کرامت شخصی و تجاوز به عنف استفاده کرده اند که این رفتارها مشمول جنایت جنگی می‌شوند.

 
شیوه‌های مخوف اعتراف‌گیری سازمان سیا آمریکا

گزارش سالانه دیوان همچنین ضمن اشاره به اینکه آمریکا در بازداشتگاه‌های مخفی خود در اروپای شرقی نیز مرتکب جنایت جنگی شده تاکید می کند که این شیوه‌های اعترف‌گیری سازمان سیا و نیروهای آمریکایی رویه‌ای عادی است.


 
شیوه‌های مخوف اعتراف‌گیری سازمان سیا آمریکا+تصاویر(+16)

«اسپوتنیک» در ادامه گزارش خود می‌نویسد:  با توجه به اظهارات دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به نظر نمی رسد که  این دادگاه تحقیق و بررسی کامل در این باره را انجام می دهد.
 
شیوه‌های مخوف اعتراف‌گیری سازمان سیا آمریکا

در پی حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر نیروهای آمریکایی به بهانه سرنگونی طالبان و مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان به افغانستان حمله کرد، با اینکه طبق برنامه اعلام شده قرار بود نیروهای آمریکایی باید تا سال ۲۰۱۴ به طور کامل افغانستان را ترک کنند اما نیروهای نظامی همچنان در این کشور حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.