یک فعال نشر الکترونیک گفت: تعداد تیراژ کتاب ها نشان دهنده حال و روز خراب کتاب های کاغذی است و یکی از دلایل ما برای ورود به حوزه نشر الکترونیک این بود که بتوانیم کتاب را بوسیله دستگاه های موبایل و دیجیتال فراگیر کنیم.

شمارگان کتاب‌ها نشان‌دهنده حال و روز خراب کتاب‌ها است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمد صدوقی فعال نشر دیجیتال در برنامه «شابک» در خصوص نشر کتاب‌های الکترونیک گفت: ما از سال 1392 نشر کتاب های الکترونیک را آغاز کردیم و دنیای دیجیتال را به کتاب پیوند زدیم. تعداد تیراژ کتاب ها نشان دهنده حال و روز خراب کتاب های کاغذی است و یکی از دلایل ما برای ورود به حوزه نشر الکترونیک این بود که بتوانیم کتاب را بوسیله دستگاه های موبایل و دیجیتال فراگیر کنیم. بارقه های امیدی در نشر الکترونیک دیده می شود که امیدواریم در آینده تاثیر مثبتی در وضعیت کتاب خوانی در کشور داشته باشد.

وی افزود: رمان «من او» نوشته آقای امیرخانی از کتاب های مورد علاقه من است که توصیه می کنم همه آن را مطالعه کنند. ما با قدرت در مسیر توسعه کتاب های دیجیتال فعالیت می کنیم و امیدورام هرکسی هر کتابی می خواهد در میان کتاب های الکترونیک یا کتاب های گویا آن را پیدا کند با این حال که کتاب های کاغذی بسیار خوبند و باید در جامعه باقی بمانند.

صدوقی با اشاره به ضرورت مطالعه کتاب خاطرنشان کرد: از صمیم قلب آرزو دارم مردم ما حداقل روزی نیم ساعت کتاب بخوانند چراکه کتاب خواندن با مطالعه متن های تیکه تیکه در فضاهای مجازی بسیار متفاوت است و کتاب ها دارای محتوای بسیار غنی تری هستند.

معرفی و متن خوانی کتاب «تالار فرهاد» اثر عباس پژمان از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.