دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو امروز سه شنبه اعلام کرد که این ائتلاف نظامی خواستار گفتگو با روسیه است.

ناتو برای گفتگو با روسیه اعلام آمادگی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در سخنانی تاکید کرد: ناتو خواستار مذاکره و گفتگو با روسیه است.

اظهارات دبیر کل ناتو پس از آن بیان شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه موافقت کردند تا به سوی همکاری سازنده پیش بروند.

دبیر کل ناتو افزود: پیام ناتو این بوده است که ما خواستار گفتگو با روسیه هستیم. روسیه بزرگترین همسایه ما است، زمانی که تنش های بالا می گیرد و زمانی که با چالش های امنیتی مختلفی روبرو هستیم، مهم این است که گفتگو کنیم.

وی پیش از شرکت در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: ما تصور می کنیم که این مساله مهم است که به حاکمیت ارضی و ملی همه کشورها احترام گذاشته شود از جمله اوکراین، ما به هیچ وجه نقض حاکمیت ارضی یا اقتدار ملی اوکراین را قبول نخواهیم کرد.

استولتنبرگ گفت: ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی نشان داده است که یک طرفدار بزرگ برای ناتو است. یک ناتوی قوی برای اروپا و همین طور آمریکا مهم است. البته من با ترامپ موافق هستم که اروپا باید هزینه های دفاعی خود را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: من مطمئن هستم که ترامپ به همه تعهدات آمریکا نسبت به ناتو پایبند خواهد بود.

ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی بارها پیمان مربوط به تغییرات آب و هوایی و توافق هسته ای ایران را زیر سئوال برده و به شدت از این توافقنامه ها انتقاد کرده است. وی همچنین اظهارات جنجال برانگیزی درباره هزینه های نظامی کشورهای اروپایی و آینده روابط با ناتو مطرح کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.