رئیس‌جمهور آمریکا که در آخرین سفر خود به اروپا قبل از ترک کاخ سفید وارد یونان شده، در اظهاراتی بر روابط نزدیک واشنگتن با شرکای اروپایی تاکید کرده است.

ائتلاف ناتو، کاملا حیاتی است/ اروپای قدرتمند به نفع ما و جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا که به آتن رفته است، در اظهاراتی درباره روابط واشنگتن و اتحادیه اروپا پرداخته است.

باراک اوباما در اولین مقصد از آخرین سفر اروپایی خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه وارد آتن شد و در اولین دیدارش با رئیس‌جمهور یونان ملاقات کرد.

او در آتن با «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان هم دیدار دوجانبه ترتیب داد و دو طرف درباره روابط دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره روابط نزدیک واشنگتن با قاره اروپا تاکید کرد که «اروپای قدرتمند به نفع جهان و آمریکا است».

باراک اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش بر نقش محوری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید و تصریح کرد که ناتو برای منافع آمریکا، نقشی «کاملا حیاتی» ایفا می‌کند.

او افزود: «در میان دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه(در آمریکا) این موضوع به رسمیت شناخته شده است که ائتلاف ناتو، کاملا حیاتی است».

اظهارات اوباما درباره ناتو به منظور اطمینان بخشیدن درباره تعهد واشنگتن به این ائتلاف نظامی و رفع نگرانی‌های اروپایی‌ها در خصوص اظهارات دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی‌ آمریکا مطرح شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.