سبزوار - نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی در سبزوار باید در دستور کار قرار گیرد چرا که این امر علاوه بر اشتغالزایی موجب افزایش ارزش افزوده برای کشاورز ان می شود .

توسعه صنایع تبدیلی افزایش ارزش افزوده برای کشاورز ان را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین از سبزوار ، علی سبحانی فر که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود با بیان اینکه باید با طراحی بسته های تشویقی قشر سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری کلان در این شهرستان تشویق کرد افزود : با توجه به اینکه سبزوار ۳۴ درصد گوشت مرغ استان را تامین می کند ، می طلبد با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی زمینه رونق اقتصادی در این شهرستان را بالا ببریم .

وی با اشاره به سهم ۱۱درصدی اقتصاد کشاورزی در کشور  ادامه داد : با توجه به اختصاص ۳۵ درصد فضای کسب و کار به بخش کشاورزی، این سهم باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی افزایش سهم اقتصاد کشاورزی را نیازمند ملزوماتی دانست که باید به آنها توجه ویژهدای شود . چرا که با افزایش این امر قطعا رضایتمندی کشاورزان افزایش خواهد یافت .

وی آموزش به کشاورزان برای استفاده بهینه از آب، دفع آفات در باغات و تغییر الگوی کشت را از جمله عواملی عنوان کرد که  می تواند سهم اقتصاد کشاورزی را افزایش می دهد.

سبحانی فر با تاکید براینکه هر منطقه باید با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت خود برنامه هایی را برای افزایش این سهم طراحی و اجرایی کند یادآورشد : با توجه به ظرفیت و توان سبزوار در تولید ماهی و افزایش بیش از ۲ برابری این محصول، راه اندازی کارخانه تولید غذای ماهی در این شهرستان یک نیاز مبرم است .

هم اکنون سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید می شود . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.