۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 476250

یک متخصص ارتوپد گفت: 90 درصد افراد درطول زندگی یکبار دچار کمر درد می شوند.

کم خواب ها این مطلب را بخوانند

به گزارش قدس آنلاین، اسدللهی متخصص ارتوپد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه بعضی افراد با درد کمر، از خواب بیدار می شوند، گفت: درد کمر هنگام بیدارشدن از رختخواب به مدت نیم ساعت،  ممکن است به دلیل مشخصه بیماری آرتروز باشد.
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه ۸۵ درصد از درد در ناحیه کمر بی دلیل است، اظهار داشت: ۹۰ درصد افراد حداقل یکبار در طول زندگی به کمر درد دچار می شوند و ۵۰ درصد نیز بیش از یک مرتبه درد در این ناحیه را تجربه می کنند.
وی به دلایل درد در ناحیه کمر اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از سه ساعت پشت میز نشستن به مدت طولانی، رانندگی های طولانی مدت، عدم فعالیت های ورزشی و حرکتی، استفاده از کوله پشتی سنگین و غیر استاندارد، نغذیه و رژیم درمانی نامناسب از دلایل ایجاد کمر درد در افراد است.
اسدللهی به دیگر دلایل درد در ناحیه کمر اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان التهاب، آسیب به عصب، فتق دیسک و فشار وارده به بدن از دیگر دلایل درد در ناحیه کمر است.
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه در بیماری آرتروز، درد در ادامه روز بهبود می یابد، ابراز داشت: در این بیماری درد در زمان شب دوباره باز می گردد و گاهی بدتر می شود.
وی با بیان اینکه هنگام درد به مدت بیش از چهار تا شش هفته باید به پزشک مراجعه شود ابراز داشت: بیشتر آسیب های جزئی بعد از این مدت بهبود می یابند در صورتیکه درد آن برطرف نشد و یا بدتر شد باید به پزشک مراجعه کنید.
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه هر فردی در شب باید به مدت ۸ ساعت بخوابد تاکید کرد: نخوابیدن به میزان کافی، باعث آسیب به کمر و افزایش درد در این ناحیه می شود.
اسداللهی با بیان اینکه یکی از انواع درد کمر، نوع موضعی است، عنوان کرد: راجعه، دردی است که از یک ناحیه به ناحیه دیگر سرایت می کند
متخصص ارتوپد به نوع سوم کمر درد اشاره کرد و افزود: در نوع انتشاری ممکن است درد، از نقاط دیگر به عصب انتشار یابد و مهمترین منشاء  این نوع درد کمر، مفاصل بین مهره ای، رباطهای مربوطه، رباطهای خلفی عضلات ثبات دهنده لگن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.