ایلام- دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام با حضور قائم مقام آستان قدس با هدف ارایه خدمت هر چه بیشتر به زائزان افتتاح شد.

نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین قائم مقام آستان قدس رضوی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نمایندگی آستان قدس در استان ایلام، با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: استان ایلام به عنوان منطقه ای مقاوم، به خوبی در برابر شدیدترین حملات صدام، ایستادگی و در راستای دفاع از حریم امامت و ولایت نیز جانانه جان فشانی کرد.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه در ایام دفاع مقدس شاهد صحنه های نبرد، خدمات و زحمات مردم ایلام بوده ام، افزود: تفکر معنوی و مقاومت ایثارگرانه مردم این استان، برگرفته از اندیشه ناب امام حسین(ع) و عاشورا است.

وی با تقدیم سلام حضرت آیت الله رئیسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی به محضر مردم مرزدار و ولایت مدار استان ایلام، بیان داشت: امیدواریم با عنایت آستان قدس رضوی، دفتر نمایندگی استان ایلام به صورت ثابت و ماندگار دایر و فعالیت اش استمرار یابد.

بختیاری با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی، حقیقتاً الگو و اسوه مبارزه بودند، یادآور شد: آن مرحوم مغفور در طول ۳۷ سال تولیت آستان قدس رضوی، منشاء خیر و برکات زیادی برای آستان قدس رضوی بودند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت این عالم فقید و مجاهد مبارز، مشیت و عنایت رهبر فرزانه انقلاب موجب شد تا از شخصیتی برای تولیت و مدیریت آستان قدس رضوی بهره ببرند که در دوران های سخت مبارزه و مسئولیت های سنگین، توفیقات بی شماری داشته است، خاطرنشان ساخت: با انتخاب حضرت آیت الله رئیسی، رویکرد آستان قدس رضوی وارد فازهای جدید و خدمات نوینی شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه احیاء موقوفات و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در موقوفات، جزء رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی در دوره جدید است، تصریح کرد: همه ما موظف هسیتم که از موقوفات صیانت نمائیم و آن ها را توسعه دهیم.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه پیشانی رویکرد و عملکرد آستان قدس رضوی، جبهه فرهنگی است، تأکید کرد: جبهه فرهنگی یکی از مسائل بسیار مهمی است که بایستی در این زمینه بیش از پیش تلاش نمائیم و عمق معارف اسلامی را از لسان حضرت رضا(ع) بیان کنیم.

وی با بیان اینکه بیان معارف رضوی تضمین کننده حیات جامعه انسانی به معنای واقعی کلمه است، گفت: همه ما اعتقاد داریم که پرچم و مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع)، افتخار ما ایرانیان است و بهره گیری از معارف آن امام همام موجب سعادت و سلامت ما در دنیا و آخرت خواهد شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زائر محوری یکی از اصلی ترین رویکرد های آستان قدس رضوی است، اظهار داشت: زائر حضرت رضا(ع) بایستی چنان مورد تکریم و احترام قرار گیرد که از هر جای دنیا به طرف مشهدالرضا رهسپار می شود، احساس تکریم و احترام نماید.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه همه ملت ایران در سراسر کشور می توانند خادمین خوبی برای زوار حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) باشند، بیان داشت: خدمت به زائران تنها به نوکری چند ساعته در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) معطوف نیست و خادمین راستین امام رضا(ع) در هر جا و هر شغل و منصبی که هستند، می توانند خدمات متنوع خود را به نام و یاد امام رضا(ع)، به زائران حرم رضوی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات رضوی در راستای اندیشه نورانی حضرت رضا(ع) صورت می گیرد، یادآور شد: در سراسر ایران عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) بی شمارند و ما باید از ظرفیت خادمان افتخاری زائران حرم رضوی در سراسر کشور بهره ببریم.

 قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید تلاش شود تا پرچم متبرک رضوی بر بام روستاها، دهستان ها، بخش ها و شهرستانها به اهتزاز درآید، خاطرنشان ساخت: ذکر و نام و یاد امام رضا(ع) آرام بخش دلهای مردم است.

سیدمرتضی بختیاری با اشاره به اینکه ما باید برای ورود به حوزه های فرهنگی و اجتماعی، برنامه مدون داشته باشیم، تصریح کرد: با درایت و عنایت تولیت آستان قدس رضوی و در راستای ترویج فرهنگ ناب رضوی در سراسر کشور، دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها دایر می شود.

وی با بیان اینکه قبلاً دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هایی دایر می شد که دارای موقوفات رضوی بودند، تأکید کرد: با رویکرد جدید آستان قدس رضوی، این نمایندگی ها در استان های فاقد موقوفات نیز دایر خواهند شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما امروز افتخار داریم که اولین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی را در استان ایلام افتتاح کنیم، گفت: سرپرست این دفتر در استان علی اصغر شریفی راد  شخصیتی علمی، دانشگاهی، حوزوی و معتمد مردم است که از امروز رسماً به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در استان ایلام معرفی می شود.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه امیدواریم که راه اندازی این دفتر، منشاء خیر و برکات و آثار مبارکی در استان مقاوم، شهیدپرور و ولایت مدار ایلام باشد،  اظهار داشت: برای هر نمایندگی در استان، دستورالعملی یکساله و آزمایشی تدوین شده است که پس از ارزیابی ها و بررسی عملکردها، زمینه گسترش فعالیت ها و خدمات آستان قدس رضوی نیز فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی فعالیت دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها، مبحث فرهنگی است، افزود: زائر محوری و حمایت از محرومین نیز جزء رویکردها و اهداف اصلی تأسیس دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها است.

قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه توجه به نیات واقفین، رکن اصلی در هر رقبه وقفی است، بیان داشت: با توجه به فرامین رهبر فرزانه انقلاب و عنایت به نیات واقفین، می توان از محل درآمد موقوفات، در راستای محرمیت زدایی استفاده کرد.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه موقوفات خاص باید عیناً در راستای نیات واقفین مورد استفاده قرار گیرند، یادآور شد: درآمد موقوفات مطلق و عام با نظر تولیت آستان قدس رضوی و در راستای اهداف عالی مورد نظر، هزینه می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات آستان قدس رضوی، عام و مطلق هستند، خاطرنشان ساخت: با تصمیم و برنامه ریزی تولیت آستان قدس رضوی، می توان از محل موقوفات مطلق و عام در دیگر مناطق فاقد موقوفه نیز استفاده کرد.

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اولویت اصلی فعالیت های آستان قدس رضوی، مسائل و مباحث فرهنگی است، تصریح کرد: دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت های خود در تلاش هستند تا ایمان را از دل جوان های ما بدزند و بربایند.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، امروزه شبکه های اجتماعی به قتلگاه جوانان ما تبدیل شده اند، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها در خصوص تهاجم، قتل و عام و ناتوی فرهنگی هشدار داده اند و ما بایستی در برابر این هجمه ها و یورش های بی رحمانه، چاره اندیشی نمائیم.

وی با اشاره به اینکه مقاومت، دلیری، رشادت و اعتقاد راسخ مردم ایران در برابر تهاجمات مختلف دشمنان، مثال زدنی است، گفت: متأسفانه امروزه دشمن احساس می کند که در حوزه فرهنگی موفق عمل کرده است و روز به روز بر تهاجمات فرهنگی خود می افزاید.

قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه زنده نگه داشتن خاطرات، مقاومت و ایستادگی های مردم مرزدار و ولایتمدار استان ایلام باید اولویت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قرار گیرد، اظهار داشت: زنده نگه داشتن مقاومت و ایثارگری مردمان این دیار، تبلوراندیشه امام رضا(ع) است.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه  مقاومت و جانفشانی مردم استان ایلام در دوران پرفروغ دفاع مقدس، صدام را مأیوس کرد، افزود: این همه مقاومت و ایثارگری مردم استان ایلام موجب شد تا صدام از این مردم انتقام بگیرد و بر بمباران و کشت و کشتار خود بیفزاید.

وی با بیان اینکه امسال و برای اولین بار، آستان قدس رضوی برای خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در پایانه مرزی مهران حضور یافته است، بیان داشت: مردم استان ایلام و شهرستان مرزی مهران برای پذیرایی و استقبال از زائران سنگ تمام گذاشته اند و اوج معنویت در برخی صحنه های خدمتگذاری، اصلاً قابل توصیف نیست.

 قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه توفیق حاصل شد تا به ایلام(سرزمین مقاومت و دلاورمردی) سفری داشته باشیم، تأکید کرد: خدمات، پذیرایی، استقبال و زائرنوازی مردم ایلام و مهران بسیار ارزنده و شایسته تقدیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.