ساری - رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه آینده محصولات کشاورزی کشور می تواند بهتر باشد، افزود: با برنامه ریزی مناسب و دقیق تر می توان وضعیت صادرات را بهبود بخشید.

 با برنامه ریزی مناسب می توان وضعیت صادرات را بهبود بخشید

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی شامگاه پنجشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و تسهیل موانع تولید استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات فراروی صادارت محصولات کشاورزی تصریح کرد: بایستی مشکلات را با کمک بخش خصوصی حل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آینده  محصولات کشاورزی  کشور می تواند بهتر باشد، افزود: با برنامه ریزی مناسب و دقیق تر می توان وضعیت صادرات را بهبود بخشید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معاون و کشاورزی ایران، به محصولات تولید کشور تایلند اشاره کرد و گفت: تایلند اکثر تولیدات ما را ندارد لذا با انعقاد قرارداد ترجیحی می توانیم با صادرات دو طرفه  محصولات  خود را با  وارد کردن محصولات گرمسیری  تایلند مبادله کنیم.

شافعی، افزود: با کشورهای همسایه قرار داد قوی صادراتی نداریم و  برای رسیدن به نتیجه برد- برد در این بخش لازم است "کمیسیون مشترک تجارت ترجیحی" مورد توجه قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تامین منابع ، تامین سرمایه است، گفت: منابع بانک ها باید به  واحدهای کوچک و متوسط  اختصاص یابد و در عین حال واحدهای بزرگ به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

شافعی در پایان تصریح کرد: در هیچ‌جای دنیا  برندهای ایرانی در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.