شهرکرد- تا به امروز از حدود ۵۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول، حدود ۱۹۵ هزار تن سیب زمینی برداشت شده است.

 برداشت سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری رو به اتمام است

به گزارش قدس آنلاین، سیروس بیک بکان گفت: در اراضی زیرکشت سیب زمینی استان ارقام اگریا، بورن، سانته، میلوا، آریندا، کایزر و برخی ارقام دیگر هستند و تا به امروز از حدود ۵۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول، حدود ۱۹۵ هزار تن سیب زمینی برداشت شده است.

بیک بکان افزود: امسال بیش از ۲۰۰۰ تن سیب زمینی به کشور عراق صادر شده است. قیمت محصول خوراکی سیب زمینی به صورت عمده فروشی در بازار، ۵۰۰۰- ۴۰۰۰ ریال به فروش می رسد. چنانچه قیمت سیب زمینی کاهش یابد دولت می تواند خرید تضمینی را در دستور کار قرار دهد این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری هم اکنون ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزارتن محصول برای انبار و نگهداری وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت: به کشاورزان محترم توصیه می کنیم که در سال آینده برای حفظ قیمت محصولشان  نسبت به تشکیل صنف اقدام نمایند. با تشکیل صنف، کشاورزان محترم می توانند در کنترل قیمت فروش نقش داشته باشند تا هم مصرف کنندگان بتوانند با قیمت منصفانه اقدام به خرید نمایند و هم از متضرر شدن کشاورزان جلوگیری شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به بحث خشکسالی لازم است کشاورزان محترم اصول فنی را رعایت کنند که بتوانند بیش از ۵۰ تن در هر هکتار برداشت کنند تا قیمت تمام شده آن نیز کاهش یابد و در صورت افت قیمت، در بازار متضرر نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.