مشهد- دفتر آیت الله علم الهدی در پی لغو سخنرانی روز یکشنبه علی مطهری در مشهد که به دستور دادستان لغو شد واکنش نشان داد.

امام جمعه مشهد نسبت به نامه علی مطهری واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی در واکنش به سخنان علی مطهری و نامه وی خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: با کمال تاسف امروز شخصی که در جایگاه هیئت رئیسه مجلس قانون گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی که به واسطه برقراری مردم سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت گرفته و جزو یکی از قدرتمداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنی، مجلس فلان و بیسان می‌کند و با تکیه بر قدرت خود به هر که می‌خواهد تهمت و افترا می زند که «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد نباشد!»

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد اعلام کرده است: بدینوسیله اعلام می‌دارد آیت الله علم الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.

گفتنی است علی مطهری پس از لغو سخنرانی اش در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری نوشته است که سخنرانی توسط دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد و امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد.

در نامه مطهری آمده است: ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟

مراسم قانونی بوده است

در همین راستا معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این مراسم قانونی بوده است اظهار کرد: این مراسم قرار بود از سوی یک تشکل مجوز دار و قانونی در مشهد برگزار شود و موضوع آن از حدود دو هفته قبل به دستگاه های مربوطه اعم از فرمانداری و استانداری و نیروی انتظامی اعلام شده بود.

سید جواد حسینی بیان کرد: مقرر شده بود که برنامه با موضوع عزادارای و محوریت اربعین حسینی در محیط و فضایی مسقف با حضور شخصیتی رسمی یعنی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برپا گردد از این رو هیچ منعی برای آن وجود نداشت.

معاون سیاسی با ابراز تاسف از این شرایط  بیان داشت: انتظار می رود در مراسمی از این دست که دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ددر استان و حتی ابعاد فرامرزی است با توجه و همکاری بیشتر تمهید و اقدام شود.

وی مدعی شد حوالی ساعت ۱۵روز گذشته در پی اطلاع از اعلام کتبی دادستان به نیروی انتظامی مبنی بر ممانعت از برگزاری این مراسم در تالار رازی مشهد، این موضوع از سوی استاندار و اینجانب پیگیری شد و تلاش گردید تا با دادستان پیرامون این موضوع گفت و گو شود اما با وجود تماس های مکرر با دفتر و تلفن همراه وی  به این تماس ها هیچ پاسخ داده نشد .

وی اذعان کرد: صبح روز مراسم استاندار با روسای دو قوه قضاییه و مقننه نیز مذاکراتی داشت و طی دونامه جداگانه که یکی از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به دادستان و دیگری توسط استاندار برای رئیس کل دادگستری استان نوشته شد تاکید مجدد گردید که برگزاری این مراسم منع و مشکلی ندارد و تدابیر لازم برای برگزاری اندیشیده شده و خواستار همکاری در برگزاری آن شدیم که بازهم به دستور دادستان این مراسم لغو شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.