قوچان-دبیر اجرایی همایش زینیبون قوچان گفت: برای ششمین سال پیاپی، همایش بزرگ زینیون که تلفیقی از هنر نمایش، تعزیه خوانی و باورهای دینی و مذهبی است، در قوچان برگزار شد.

ششمین همایش بزرگ زینیون در قوچان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا یاقوتی با بیان این مطلب افزود: در روزهایی که فرقه های دست پروده استکبار، با عناوین مختلف تهاجم بزرگ فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران و تشییع حقیقی را آغاز کرده‌اند، آشنایی با فلسفه قیام عاشورا که مبتنی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی همه هزینه های این همایش توسط شورای شهر و شهرداری قوچان تأمین شده است، خاطرنشان کرد: این همایش به همت بسیاری از ادارات و ارگان‌های شهرستان از جمله، سپاه ناحیه قوچان، دفتر اموربانوان فرمانداری نیروهای نظامی و انتظامی ودر دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

سخنگوی شورای شهر قوچان گفت: در این مراسم بیش از ۶ هزار زن و مرد حضور پر شور داشتند و یکی از خواسته های شرکت کنندگان در این همایش تأسیس دبیرخانه دایمی همایش زینبیون در قوچان بود.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان نیز درحاشیه این همایش با تصریح اینکه زبان هنر در همه ابعاد شمشیر برنده ای دارد گفت: قیام عاشورا قیام مهم و زنده کننده اسلام است و زبان هنر می‌تواند در جامعه راهگشا باشد و نسل جوان امروزما را که با رسانه های مختلف آشنایی کامل دارند از طریق هنر و هنرمندی از این موضوع بهره مند کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.