ساری – مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به سنددار شدن ۶۰۵ موقوفه و بقعه متبرکه به مساحت ۷۵۲۳ هکتار، یادآور شد: ۲۱۰ مورد حکم به نفع اوقاف از محاکم قضایی دریافت شد که بزرگترین آن مرتع پاساکش آمل به مساحت ۸۰ هکتار می باشد.

۶۰۵ موقوفه و بقعه متبرکه در مازندران  سنددار شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ستارعلیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: ۲۰ سال در راستای دریافت حقوق موقوفه بیمارستان رازی قائم شهر تلاش کردیم و ۲سال است که حکم قلع و قمع و خلع ید را از مراجع قضایی دریافت و به خاطر مردم تاکنون از اجرای حکم صرفنظر کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی در رابطه با حل این معضل ارائه شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امامزاده یوسف رضا جنب اورژانس راه دسترسی ندارد و مردم در این رابطه مشکل دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ساخت وساز در ۱۶۲بقعه متبرکه با زیربنایی به مساحت حدود ۳هزار مترمربع خبر داد و گفت: اغلب پروژه ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مساجد و اماکن متبرکه مصوب شد و بدنبال اختصاص این اعتبار هستیم.

وی به سنددار شدن ۶۰۵ موقوفه و بقعه متبرکه به مساحت ۷۵۲۳ هکتار اشاره کرد و یادآور شد: ۲۱۰ مورد حکم به نفع اوقاف از محاکم قضایی دریافت شد که بزرگترین آن مرتع پاساکش آمل به مساحت ۸۰ هکتار می باشد.

حجت الاسلام علیزاده در پایان از ۹ میلیارد ریال کمک های نقدی و ۵۰ میلیارد ریال کمک های غیرنقدی توسط مردم در سالجاری خبر داد و گفت: بیشترین وقف امسال در شهرهای بهشهر، بابل، ساری و قائم شهر اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.