مشهد- «رویای خیس در حوالی پلک‌هایت» به نویسندگی و کارگردانی «احسان روحی» روی صحنه رفت.

علاقه وافری به ادبیات بومی دارم/تماشاخانه بهار میزبان علاقه مندان

نویسنده و کارگردان مشهدی  این نمایش در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: سه گانه‌ای به نام‌های «پرسه در حوالی چشم‌هایت»، «رویای خیس در حوالی پلک‌هایت» و «گیسو» را در یک راستا نوشته‌ام .

احسان روحی خاطر نشان کرد: این سه گانه روایت یک قصه مشترک با سه زاویه دید متفاوت است و برگرفته از قصه‌های ادبیات فولکولوریک با جغرافیای خراسان است.

وی درباره داستان این نمایش اظهار داشت: این نمایش نگاه موشکافانه و به دور از کلیشه‌های همیشگی به مقوله عشق دارد. عشقی که در دربار حاکمان وقت خراسان رخ می‌دهد. عشقی برای قهرمان این قصه رخ می‌دهد در جایی که همه او را می‌بینند و این بار او یک بار اتفاقی دیگران را می‌بیند وهمین سرآغازی برای  قصه عشقی متفاوت می‌شود.

شایان ذکر است این قصه به سال‌های ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰برمی گردد و من به دلیل علاقه‌ای که به ادبیات بومی ایران و خراسان دارم، بحث قرق درباربرای برگزاری بزم همایونی جذاب بود وهمین داستان نقطه دراماتیک نمایش من شد.

روحی تأکید کرد: این نمایش با تم ادبیات فولکولوریک خراسانی و با موضوع امام رضا(ع) نوشته و کارگردانی شده است ومن سعی کردم مخاطب عام را در اولویت قرار دهم وهمه گروه  نمایش وعوامل نیز درجهت همین ارتباط با مخاطب همه تلاش شان را انجام داده‌اند.

وی بیان داشت: امسال نیز این نمایش از طرف کانون تئاتر دینی در قالب طرح همایش تئاتر دینی پذیرفته شده است  که۱۲ نمایش از سراسر ایران برای اجرا دعوت شده‌اند.

وی از درخشش نمایش «رویای خیس در حوالی پلک‌هایت» در جشنواره‌های تئاتراستانی به عنوان نویسنده برترونمایش برگزیده و تقدیر نمایشنامه نویسی در جشنواره رضوی خبر داد و افزود: این نمایش در هشتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر «ایتوس» ترکیه به عنوان نماینده ایران انتخاب شده بود و مورد استقبال قرار گرفت .

وی درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش نیز تصریح کرد: در طراحی میزانسن‌ها، لباس، صحنه، گریم و نوع بازی بازیگران سعی کرده ام به سمت رئالیست قرار بگیرد؛ حتی موسیقی این نمایش نیز بر پایه دوتار است که در واقع سازدوتار نماد موسیقی خراسان است.

روحی از چاپ همین نمایش خبر داد و اذعان داشت: کتاب  نمایشنامه «رویای خیس در حوالی چشم‌هایت» امسال در تهران در انتشارات آویسا چاپ شد.

شایان ذکر است: این نمایش از اول تا ۱۲ آذر ماه در تماشاخانه بهار در مجموعه تئاترشهر مشهد برای علاقه‌مندان هر روز اجرا می‌شود.

در این نمایش حامد یزدی، محمود کریمی، امیر محاسبتی، مهشید شریفی، زهره بهادری و حسین جوادزاده به ایفای نقش می‌پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.