گیلان- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولین همایش کشوری "سبک زندگی سالم" با محوریت بیماری های غیر واگیرگفت : بیش از ۷۰در صد مرگ میرها در جامعه بر اثر بیماری های غیر واگیر است.

بیش از  ۷۰در صد مرگ میرها در جامعه بر اثر بیماری های غیر واگیر است

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین ، شاهرخ یوسف زاده در این همایش که  به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت شهرداری رشت و اداره کل بهزیستی گیلان، در مجتمع فرهنگیان واقع در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد افزود: آسیب شناسی سبک زندگی سالم از دیدگاه قرآن، ارتباط سبک زندگی سالم با میزان نشاط و سلامت، سبک زندگی در سالمندان  و ... از جمله مهمترین مواردی است که  در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

وی بابیان اینکه الگوی صحیح غذایی از انواع بیماری های غیر واگیر جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد : انواع سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و تروما و.... از جمله بیماری های غیر واگیر در کشور است.

یوسف زاده اذعان کرد: توجه به سبک زندگی سالم از مهمترین مواردی است که باید بدان توجه کرد ولی متاسفانه با گذشت زمان و پیشرفت انواع غذاهای فست فودی بیماری ها بدین سبب در کشور افزایش یافته است.

 وی خاطر  نشان کرد: کم تحریکی یکی از عوامل مهم در بروز و گسترش انواع بیماری های غیر واگیر در کشور است که اگر  تغذیه سالم و ورزش جدی گرفته نشود صدمات جبران ناپذیری بر بهداشت و درمان کشور وارد خواهد شد و بدین سبب هزینه های بالایی صرف درمان کشور خواهد شد.

گفتنی است این همایش از صبح امروز در مجتمع زیبا کنار  انزلی آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.