بیرجند-نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: به برکت جمهوری اسلامی امروز امامزادگان قطب فرهنگی کشور شده‌اند و به درایت رهبر معظم انقلاب آستان امامزدگان ستون فقرات فرهنگی ایران شده‌اند.

آستان امامزدگان، ستون فقرات فرهنگی ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضاعبادی  ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان طبس، تدین مردم یک بلاد را شایستگی علمای آن برشمرد و گفت: کسانی که طبس را می‌شناسند می‌دانند این منطقه دارای مردمانی بی‌غش، بی‌ریا و متدین است که نتیجه علمای وارسته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی طبس را دارای شرایط ویژه فرهنگی دانست و افزود: صحنه میدان زندگی نمونه‌ای از عالم کاشت و برداشت است و کاشت عالم دین نیز جامعه‌ای متدین و با فرهنگ است.

وی تصریح کرد: اگر همه ابزار تولید شده بشر باشد اما روح معنویت نباشد زندگی تلخ است و روح در کالبد این مصنوعات نیست.

عبادی افزود: تربیت ماهیت انسانی آدم، هنر عالم دینی است و اگر وجود انسان به ماهیتی اخلاقی رسید آدم بودن او به عنوان یک مخلوق متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی رهنمودهای امامان معصوم و پیامبران الهی را تغذیه علوم دینی خواند و گفت: عالم باید کارشناس علوم دینی و عامل به عمل باشد تا بتواند جامعه‌ای بافرهنگ معنوی و الهی و متدین بسازد.

وی تاکید کرد: کاخ سفید آمریکا نمونه‌ای کامل از وجود نعمت‌های ساخته دست بشر است که هیچ روح انسانی با ماهیت دینی و الهی ندارد و در حقیقت نعمتی باطل است.

عبادی بر بصیرت در روابط و تکیه‌گاههای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: این همه امکانات و الگوهای است اما آنچه نیست اندیشه مطهر است که برآمده از وجود عالمان و کارشناسان دین باشد.

وی افزود: روزی می‌گفتند با هر دانشگاه یک زندان بسته می‌شود اما نشد و حتی جهان را به یک زندان تبدیل کرده‌اند چون علم بدون تزکیه و اندیشه دینی را تعلیم دادند.

این استاد حوزه گفت: شرایط آسیب‌های فرهنگی موجود نیاز به بصیرت و شناخت دارد و عالمان دینی باید با علم وارد عمل دینی شوند تا در جبهه تمام عیار مبارزه در جنگ فرهنگی بتوانند جامعه را آگاهانه از گزند حمله‌های فرهنگی برهانند.

عبادی از سختی تحمیل شده بر ائمه اطهار(ع) سخن گفت و افزود: علی‌رغم تلاش دشمنان اسلام برای خاموش کردن نور امامان معصوم و خاندان آنها هر روز امامزادگان نور منور مسلمین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: به برکت جمهوری اسلامی امروز امامزادگان قطب فرهنگی کشور شده‌اند و به درایت رهبر معظم انقلاب آستان امامزدگان ستون فقرات فرهنگی ایران شده‌اند.

وی وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را نعمتی وافر برای طبس و خراسان جنوبی برشمرد و گفت: تلاش ارزشمندی در این مضجع شریف انجام شده است که قابل تقدیراست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.