اهواز - مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از امضاء قراردادتفاهم نامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه میدان کرنج و شادگان خبر داد.

نخستین تفاهم نامه همکاری با کنسرسیوم بین المللی پرگس امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، قرار دادمحرمانگی مابین شرکت ملی مناطق نفتخیز ایران و کنسرسیوم پرگس امروز صبح سوم آذرماه در تالار شهرک نفت اهواز باحضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استاندار خوزستان و سه نماینده کنسرسیوم پرگس متشکل از ۱۱ شرکت اروپایی، کاندایی، آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف امضاء شد.

بیژن عالی پوراظهار کرد: این کنسرسیوم باید تا شش ماه آینده نتیجه مطالعات خود را جهت بررسی ارائه دهد.

وی در خصوص امضاء این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد و گفت: این تفاهم نامه نتایج خوبی در توسعه میادین نفتی در برداشته باشد و ادامه داد: همکاران ما در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمان پس از برجام کارهایی کردند که باعث شگفتی کارشناسان نفتی دنیا شد.

عالی پور اظهار کرد:شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  ایران توانسته در زمان تحریم ها تولید نفت خام وگاز مایع  را به یک میلیون و ۷۰بشکه در روز برساند و اقدماتی از جمله بیش از  ۲۵ هزار اقدام مهندسی درون چاهی، بیش از پنج هزار تعمیرات اساسی تجهیزات و پنج هزار اصلاح های فرآیندو بیش از ۲۵۰ مورد تعمیرات اساسی توریبن کنپرستور ماشین های دوار باعث شگفتی وزیران عربستان و حوزه خلیج فارس گردید  و امیدوارم این تفاهم نامه ک منجر به مناقصه خواهد شد باعث افزایش تولید شود.

جذب سرمایه، دانش و تکلونوژی در کشور 
مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد :با امضاء این قراردادهایی که با این مدل بسته خوا هد شد بتوانیم  سرمایه دانش و تکلونوژی لازم را در کشور جذب کنیم.

حمید دریس افزود: کنسرسیوم پرگس حداکثر ٦ ماه زمان دارد تا نتایج مطالعات خود را ارائه دهد و در صورتی که بتواند زودتر طرح اولیه توسعه میدان های مدنظر را ارائه کند، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی  افزود : مطالعات میدان ‌های موضوع این تفاهم ‌نامه و سایر میدان های منتخب این شرکت به شرکت ‌ها یا کنسرسیوم ‌های دیگر نیز داده می شود و بر اساس رویه ‌ای که شرکت ملی نفت ایران تعیین می کند، کنسرسیوم برتر برای توسعه هر میدان مشخص خواهد شد. همچنین الگوی جدید قراردادهای نفتی به پیشنهاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و موافقت و ابلاغ وزیر محترم نفت با مشارکت کارشناسان این شرکت تدوین و پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، به مورد اجرا گذارده شده است.

 مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود:شرکت PERGAS انگلیس فعال در حوزه مهندسی و مدیریت سرمایه گذاری در صنعت نفت، شرکت AGR نروژ فعال در حفاری و طراحی مهندسی، شرکت SPEC خاورمیانه فعال در زمینه ساخت مجتمع‌های بهره ‌برداری، شرکت Oilserv خاورمیانه فعال در عملیات بالادستی، شرکت LOOBY انگلیس فعال در ساخت تجهیزات سطح الارضی، شرکت ملی نفت فیلیپین (PNOC)، شرکت Standard Handson  انگلیس (فعال در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری) و دانشگاه صنعتی شریف، کنسرسیوم پرگس را تشکیل می‌دهند که شرکت PERGAS مدیریت این کنسرسیوم را بر عهده دارد.

مخازن بزرگ نفت پشتوانه عظیمی برای کشور 
استاندار خوزستان در آیین امضاء تفاهم نامه کنسرسیوم پرگس اظهار کرد:ما از سرمایه گذاران دعوت میکنیم که جهت سرمایه گذاری دربه استان ما می آیند ولی در عین حال اذعان میکنم توسعه و پیشرفت استان خوزستان  بسته به توسعه نفت در استان دارد  و به علت این جزء سرمایه پایه و مادر در استان ماست و مخازن عظیم نفتی که دارد  پشتوانه عظیمی برای استان و کشور ماست.

غلام رضا شریعتی عنوان کرد:شرایط و امکانات طبیعی و خدادی از جمله اب های آزاد، رودخانه ها و آب های شیرین، زمین های حاصل خیز، صنایع نفتی، پتروشیمی  و گاز همه و همه در ۶۴ کیلومتر مربع وجود دارد  و این پتانسیل ها باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان خوزستان  می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.