در جلسه میان مسئولان انتظامی کشور، وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مواردی مورد توافق قرار گرفت و کارگروهی با حضور نمایندگان این سه نهاد برای پیگیری موارد تشکیل شد.

در جلسه مشترک وزارت ارشاد و نیروی انتظامی چه گذشت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چند روز گذشته سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد از دیدار و جلسه با سردار سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی خبرداد که بر این مبنا قرار شده همکاری‌هایی بین ارشاد و مسئولین قضایی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، برزین ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون توافقات حاصله در این نشست چند جانبه بین ارشاد و مسئولان قضایی و انتظامی کشور اظهار داشت: چند روز پیش جلسه ای با سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد که در این نشست مواردی مورد توافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: با نیروی انتظامی در سه موضوع به نتیجه و توافق رسیدیم. اول در مسئله کتاب‌هایی که بدون مجوز اداره کتاب وزارت ارشاد منتشر و چاپ می شوند؛ دوم در موضوع کتاب‌های پروفروش ناشران که توسط برخی افراد سودجو و دلالان به شکل زیر زمینی چاپ و وارد بازار کتاب می‌شود و سوم کتابفروشانی که نیازمند مجوز هستند. بر این اساس کتابفروشی‌ها هم نیازمند مجوز هستند، این موضوع مورد استقبال وزارت ارشاد قرار دارد از این رو از یک ماه آینده بررسی ها برای حصول آمار مجوزها آغاز می شود.

ضرغامی در این راستا تاکید کرد: این بررسی از کتابفروشی‌های استان تهران آغاز خواهد شد تا مشخص شود کدام کتابفروشی‌ها دارای مجوز هستند و یا کدامیک بدون مجوز فعالیت می‌کنند. 

مدیرکل ارشاد استان تهران با بیان اینکه در ادامه برای پیگیری موارد فوق قرار شد کارگروه سه جانبه ارشاد، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سرهنگ بحیرایی رییس اماکن استان تهران تشکیل شود تا موراد به دقت بررسی شود، افزود: قرار شد موارد مذکور با نمایندگانی از ارشاد، اتحادیه ناشران و رئیس اماکن استان تهران بررسی شود.

وی در ادامه به مسئله دیگر مطرح شده در این نشست مشترک اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر مطرح شده «کافه کتاب‌ها» هستند که مواردی در این راستا هم مطرح شد، بنا به درخواست ناشران قرار شد آئین نامه ای در این خصوص تنظیم شود تا فعالیت کافه کتاب‌ها در چارچوب قانونی باشد. در حال حاضر نیروی انتظامی در ارائه مجوز موارد را به دقت بررسی می‌کند از این رو فعالیت کتاب‌ها زین پس در قالب یک چارچوب خواهد بود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.