رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مسئولان دولت موافقت ضمنی خود با افزایش تعداد اعضای شورا از ۳۱ به ۳۵ تن را اعلام کرده اند.

موافقت ضمنی دولت با افزایش تعداد اعضای شورا به ۳۵ تن/ برنامه ریزی برای اعمال تصمیمات جدید در دوره پنجم شورا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی گفت: در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شاهد افزایش تعداد اعضا از ۱۵ به ۳۱ تن بودیم و این اتفاق در پیش برد امور شورا نقش تاثیرگذاری داشت.

وی افزود: در این چند وقت اخیر بار دیگر بحث کاهش اعضای شوراها مطرح شده اما باید به این موضوع توجه شود که در شورای شهر کلانشهری همانند تهران امور با ۳۱ عضو نیز پیش نمی رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل لزوم افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران اظهارکرد: شهر تهران با مشکلات بسیاری رو به رو است و شهرداری نیز وظایف متعددی را برعهده دارد و اعضای شورا اکنون با این تعداد نیز نمی توانند آنطور که باید به امور شورا رسیدگی کنند.

ناصحی در خصوص طرح مجمع نمایندگان تهران برای جلوگیری از کاهش اعضای شورای شهر تصریح کرد: مجمع نمایندگان تهران طرحی را برای افزایش اعضای شورای شهر تهران در دستور کار خود دارد و به نظر می رسد در دوره پنجم پارلمان شهری نیز از تعداد اعضا کاسته نشود.

وی به موافقت دولت با افزایش اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر تهران، دولت با افزایش اعضای شورا از ۳۱ عضو به ۳۵ تن موافق است و امیدوار هستیم این پیشنهاد در زمان انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران اعمال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.