تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول تمام ادارات شهرستان هشترود، حل مشکلات واحدهای تولیدی است و هیچ واحدی نباید باشد که مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

بی توجهی ادارات هشترود به واحدهای تولید مورد قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین،اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان هشترود، با تبریک هفته بسیج، گفت: فرهنگ بسیج، فرهنگ کار، تلاش، فداکاری برای انقلاب و نظام، خدمت به مردم و حراست از آرمان‌های شهداست و هر کس این روحیه را داشته باشد بسیجی است.

وی افزود: باید با روحیه بسیجی برای به سرانجام رساندن تمام اهداف انقلاب پیش برویم و در سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی است نیاز بیشتری به روحیه بسیجی داریم تا خواسته رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که با محروم خواندن شهرستان هشترود موافق نیستم، گفت: نیروی انسانی اولین شرط توسعه یک منطقه است و امروز در این شهرستان انسان‌هایی توانمند، باانگیزه و خوش‌ذوق به کار و تلاش و فعالیت اقتصادی مشغولند و ان‌شاءالله با رفع موانع و مشکلات، ابتکار و خلاقیت‌های این انسان‌ها شکوفا خواهد شد.

وی با بیان این که شهرستان هشترود برای ما مهم است، تاکید کرد: از همه مدیران استان می‌خواهم که از اختیارات قانونی برای کمک به این شهرستان دریغ نکنند، چرا که امروز محور تبریز- هشترود- میانه یکی از محورهای توسعه استان است و قرار گرفتن هشترود در این محور باید تمام عقب‌ماندگی‌های این شهرستان را جبران کند.

جبارزاده با تاکید بر این که باید نگرش خود را نسبت به توسعه تغییر دهیم، افزود: امروز باید اعتقادمان این باشد که سرمایه‌گذاری که علاوه بر خانواده خود، واسطه خیر و روزی برای چندین خانواده دیگر هم می‌شود انسان مقدسی است و حمایت از چنین انسانی واجب است.

وی با بیان این که حمایت از یکایک واحدهای تولیدی وظیفه ماست، افزود: باید تلاش کنیم تا تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران را برای حضور در شهرستان دعوت کنیم که البته شرط این مهم، تلاش برای برای حل مشکلات واحدهای موجود است.

جبارزاده افزود: اولویت اول تمام ادارات شهرستان هشترود، حل مشکلات واحدهای تولیدی است و هیچ واحدی نباید باشد که مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امنیت لازمه سرمایه‌گذاری است، گفت: خوشبختانه شهرستان هشترود علی‌رغم این که از نظر ترانزیتی در منطقه حساسی قرار گرفته اما با تلاش و همدلی اعضای شورای تامین، جزو امن‌ترین شهرستان‌های استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌برداری از پایاب سد سهند هشترود را خواسته به‌حق مردم منطقه دانست و گفت: این طرح جزو اولویت‌ها و هسته‌های کلیدی توسعه شهرستان است و تا تحت پوشش قرار گرفتن همه اراضی پایاب این سد اجرای آن ادامه خواهد داشت.

جبارزاده افزود: در دو سال اخیر ۱۱۶۰ هکتار از اراضی پایاب این سد به بهره‌برداری رسیده و هر سال بخشی از اراضی به تدریج وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین از فرماندار هشترود خواست تا با تشویق کشاورزان برای استفاده از تسهیلات توسعه روستایی و تشکیل تعاونی‌های آب‌بران، شتاب بیشتری به واگذاری اراضی پایاب سد سهند ببخشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان، تسریع در اجرای طرح گردشگری قلعه ضحاک، تسهیل در صدور مجوزهای زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی و تامین آب مورد نیاز مزارع پرورش ماهی در حاشیه رودخانه کلقان تاکید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در قالب طرح رفع موانع تولید به ۴۰۱ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: میزان تسهیلات پرداخت شده از محل این طرح، ۲۳۸ میلیارد تومان است.

حسین نجاتی افزود: بانک‌های استان همچنین به طور مستقیم برای ۳۸۶ واحد به میزان ۱۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

وی، تعداد واحدهای تولیدی شهرستان هشترود را که از تسهیلات رفع موانع تولید استفاده کرده‌اند، ۱۰ واحد اعلام کرد.

در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان بخش صنعت و کشاورزی شهرستان هشترود به بیان مسایل و مشکلات واحدهای خود پرداختند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به تناسب موضوعات مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.