بیرجند: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیرجند گفت: همزمان با ۲۸ صفر۳ شهید گمنام در شهرستان بیرجند تشییع می شوند.

۳شهید گمنام در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص ) در بیرجند تشییع می شود

سرهنگ غلامرضا فلاحی ظهر امروز در حاشیه مراسم میقات صالحین در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: به مناسبت ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستعضفان به فرمان امام خمینی (ره) بنیان گذار شجره طیبه بسیج یکی از برنامه های محوری، برگزاری مراسم میقات الصالحین در شهرستان بیرجند برنامه ریزی شده است.

وی افزود: حلقه های معرفتی، بصیرتی و مهارتی صالحین با نگاه تربیتی اقدامات مطلوبی در طول ۷ ساله ای که از طول تشکیل شجره حلقه صالحین می گذرد و اثرات و برکات و استقبال خوبی در سطح شهرستان بیرجند صورت گرفت است.

فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بیرجند تصریح کرد: در سطح شهرستان بیرجند ۲ هزار و ۱۶۰ حلقه صالحین  در بخش محلات و سایر اقشار بسیج شکل گرفته است.

فلاحی بیان کرد: امروز در مراسم میقات صالحین به جهت اینکه فضای در راستای فراخوان تمام حلقه های صالحین شهرستان نبود در مسجد امام حسین (ع) ۲۰۰ حلقه صالحین به صورت نمادین از اقشار مختلف بسیج پایگاه های بسیج محلات در این مکان گردهم آمده اند تا نمادی از این حرکت تربیتی بسیج که یک کار فرهنگی بزرگ است و مقام معظم رهبری در این راستا می فرمایند:"من به صالحین امید دارم به جهت اثری که می توانند در بعد فرهنگی و تربیتی در سطح کشور داشته باشد".برگزار شود.

وی  اثر گذاری حلقه صالحین در بین بسیجیان را باارزش خواند وگفت: بسیجی  باید این خودسازی را در خود به وجود آورد و بتواند اثر گذاری و جامعه سازی را انجام دهد و در این راستا این حرکت  ازسوی میقات الصالحین انجام گرفته است.

فرمانده ناحیه  مقاومت بسیج شهرستان بیرجند با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ حلقه صالحین در شهرستان بیرجند  وجود دارد گفت: ۱۱حلقه صالحین مربیان  هستندکه چند نوع سطح و شبکه هدایتی دارند.

فلاحی بیان کرد: شبکه هدایتی حلقه های صالحین متشکل از سرمربی، مربیان و سرگرو های صالحین است که در این بخش  ۱۱ حلقه مربیان، و ۱۲۶ حلقه سرگروهان حلقه صالحین  فعال هستند که با مدیریت مربیان اشکالات و مواردات که در حلقه ها صالحین بحث شده توسط سرمربیان پاسخگویی می شود.

وی افزود: از این میان نیز ۱۱ سرمربی حلقه صالحین در سطح بیرجند دار هستیم که مربیان ما اشکالات و موارد خاص را در سطح سرمربیان در جهت هم افزایی و پاسخگویی بهتر مطرح می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیرجند تصریح کرد:از این تعداد مربیان در حلقه های صالحین ۶۷ نفر مربی خواهران و ۵۹ نفر مربی برادران هستند که استقبال خواهران در بحث حلقه های صالحین نیز یک گام بیشتر است.

فلاحی بیان کرد: حلقه های بسیج از تعداد حداقل ۱۰ نفر و حداکثر ۲۲ نفر متفاوت است و موضوعات مختلف سیاسی، معرفتی، بصیرتی، مهارتی، احکام، اخلاق، سیره شهدا و موضوعات مختلف دیگر نیز مطرح و بحث می شود.

وی با اشاره ورود شهدا گمنام در روز ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بنا به همتی که مردم ولادت مدار شهرستان بیرجند دار هستند و همراهی که هیئت های مذهبی و احاد بسیجیان دار هستند ما شاهد برپایی باشکوه و انسجام بخش این روز عزیز در محل شهدای گمنام خواهیم بود

وی بیان کرد: همزمان نیز۳ شهید گمنام  از محل بوستان شهدای گمنام خیابان پاسداران بیرجند به سمت حسینه جماران تشیع که دو شهید برای خاکسپاری به بخش درح شهرستان سربیشه منتقل و یک شهید گمنام نیز در محل حسینه جماران دفع خواهد شد که قداست این مکان با دفن شهید گمنام بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.