رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: عشایر با جمعیتی کمتر از دو درصد جمعیت کشور، با تقدیم ۱۰ هزار شهید، پنج درصد شهدای کشور را تقدیم انقلاب کرده اند.

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار علی‌پاشا محمدی در یادواره  شهدای عشایری استان کرمانشاه که امروز (ششم آذر) در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، از خانواده‌های شهدا به عنوان چشم و چراغ نظام یاد کرد و ادامه داد: شهدا سند افتخار نظام هستند که با تقدیم جان خود امنیت و آسایش کنونی را رقم زده‌اند.

 محمدی با تاکید بر اینکه رسیدن به خداباوری و خدامحوری از مسیر شهید و شهادت می‌گذرد، افزود: هرکس به دنبال سعادت دنیا و آخرت است باید در مسیر شهدا قدم بگذارد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به پررنگ بودن روحیه شهادت طلبی در بین جوانان امروزی گفت: امروز در صحنه‌های مختلف جوانانی مراجعه و تقاضای حضور در جبهه مقاومت را دارند که شگفت‌آور است.

محمدی در ادامه پیام یادواره‌های شهدا را "شهید رهرو می‌خواهد و نه عزادار" عنوان کرد و تصریح کرد: عزاداری حداقل کاری است که می توان برای شهدا انجام داد و مهمترین کاری که باید انجام داد این است که باید سلاح بر زمین مانده شهدا را برداشت و به مبارزه پرداخت.

وی با اشاره به گذشت قریب چهار دهه از عمر انقلاب، ادامه داد: شهدا با تکیه بر فرهنگ عاشورایی به امام حسین(ع) اقتدا کرده و از انقلاب اسلامی ایران در برابر متجاوزان در دوران قبل از پیروزی انقلاب و  بعد از آن و به‌ویژه دوران جنگ تحمیلی حراست کردند.

محمدی در ادامه با اشاره به جایگاه والا و رفیع عشایر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، از عشایر به عنوان مردمانی دلیر و سلحشورانی غیور یاد کرد و با اشاره به نقش عشایر در صحنه‌های سرنوشت ساز کشور تاکید کرد: این مسئله وظایف مسئولان را در خدمت رسانی به این مردم بیشتر کرده و خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور از عشایر به عنوان جامعه‌ای کم‌هزینه یاد کرد و افزود: عشایر با جمعیتی کمتر از دو درصد جمعیت کشور، با تقدیم ۱۰ هزار شهید، پنج درصد شهدای کشور را تقدیم انقلاب کرده اند.

محمدی با ابراز تاسف از اینکه ضریب زیر ساخت‌های توسعه در مناطق روستایی و عشایری بسیار ضعیف و زیبنده این مردمان نیست، گفت: از دولتمردان دولت تدبیر و امید انتظار می رود توجه بیشتری به این جامعه داشته باشند.

وی از مسئولین، شورای عالی عشایر کشور و شورای عشایری استان‌ها خواست تا به وظایف خود در قبال عشایر توجه بیشتری داشته باشند تا بیش از این شاهد مهاجرت بی رویه عشایر و روستائیان از مناطقی که قطب کار، تولید و اشتغال و مرزداری هستند، نباشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه توجه بیشتر به جامعه روستایی و عشایری و تلاش در راستای خدمت رسانی به آنها شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها و مناطق عشایری باشیم و از این طریق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام شود.

موضوع وحدت بین اقوام و مذاهب موضوع دیگری بود که محمدی  به آن اشاره کرد و افزود: یکی از پایه‌های شکل گیری نظام وحدت بین اقوام بوده که همه اقوام از کرد و ترک و لر و بلوچ و سیستانی و قشقایی و... اعم از شیعه و سنی دست در دست هم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن امروز به دنبال شکستن وحدت بین اقشار مختلف مردم بوده و مقابله با این مهم هوشیاری ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی را می‌طلبد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در ادامه با تاکید بر اینکه امروز در جغرافیای سیاسی دنیا یک نظام وجود دارد که قانون اساسی آن بر مبنای قرآن است و این مایه فخر ایرانیان است، اظهار کرد: امروز سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فردی است که در دنیا  از نظر فقاهت، ایثارگری، ساده زیستی و مردم داری و خدامحوری نظیر ندارد.

 
وی با ابراز تاسف از مناظره‌های کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا و رسوایی‌های اخلاقی آنان، افزود: این مناظره‌ها نشان داد که که تنها ارتش خدایی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشوردر ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید  در امور مردم تدبیر بیشتری داشته باشند و در راستای خدمت گزاری هرچه بیشتر به مردم بکوشند، گفت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صراحت امانت است و آنهایی که با اختلاس و دریافت حقوق‌های نجومی مسئولیت را طعمه فرض کرده‌اند، انتقام الهی گربانگیرشان خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.