رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان بسته بندی و تعریف شناسنامه برای تولیدات صنایع دستی را از اقدامات این اتحادیه عنوان کرد و گفت: اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان می‌تواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

صنایع دستی اصفهان شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عباس شیردل در نشست خبری اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به تاریخچه این اتحادیه، اظهار داشت: در سال‌های گذشته این اتحادیه به صورت سنتی اداره می‌شد، اما در دو دوره اخیر با هیأت مدیره جدید تلاش کردیم اداره اتحادیه و ساختار آن را به استانداردهای متداول ارتقا دهیم و قوانین نظام صنفی بند به بند اجرایی شود.

وی به تشکیل 5 کمیسیون تخصصی در اتحادیه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: رسته‌های صنعتی زیادی در این صنف در حال فعالیت هستند و تلاش کردیم با سامان دادن آن‌ها، اتحادیه‌هایی در دل اتحادیه صنایع دستی ایجاد کنیم که به امور هر رسته رسیدگی کند.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان همچنین اذعان داشت: زمانی که کار را در دست گرفتیم، میدان نقش جهان مملو از کالاهای تقلبی قاچاق بود؛ با تلاش‌هایی که صورت گرفت مصوبه هیأت دولت برای جمع‌آوری این اجناس از بازارها صادر شد و با کمک ادارات دولتی و بازرسی اصناف این اقدام تا حد زیادی به نتیجه رسید.

شیردل، بسته بندی و تعریف شناسنامه برای تولیدات صنایع دستی را از دیگر اقدامات اتحادیه عنوان کرد و گفت: اتحادیه با این اقدامات می‌تواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و افتخاراتی که برای اصفهان در سال 94 کسب شد حاصل این اقدامات و حمایت ادارات دولتی است.

وی در ادامه ارزش افزوده ایجاد شده در صنایع دستی را بی نظیر توصیف کرد و بیان داشت: در همین مراسم از اثری هنری رونمایی می‌شود که کل ماده اولیه آن 3 میلیون تومان بوده، اما ارزش آن بالغ بر 400 میلیون تومان کارشناسی شده و افتخار صنایع دستی اصفهان این است که این اثر توسط یک جوان خلق شده است.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان به دست آوردن دبیرخانه صنایع دستی کشور برای استان را افتخاری دیگر در زمینه فعالیت‌های اتحادیه عنوان و مطرح کرد: در سال جاری میزبان اجلاس جهانی صنایع دستی بودیم و انتخابات جهانی این مجمع نیز در اصفهان برگزار شد.

شیردل تعامل دولت و بخش خصوصی در صنایع دستی را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: با این حال برای برخی اقدامات نظیر ثبت جغرافیایی رسته‌ها نیازمند کمک بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم؛ زیرا 196 رسته صنایع دستی در اصفهان تعریف شده اما ثبت جغرافیایی همه آن‌ها نیازمند همراهی این سازمان است.

صحبت‌های پایانی رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان به موضوعات پیرامون تعرفه نقره اختصاص داشت، وی در این رابطه تصریح کرد: مکاتباتی با بانک مرکزی داشتیم تا تعرفه واردات نقره برای مصارف صنایع دستی اصلاح شود، زیرا تمام نقره موجود در این صنعت در حال حاضر از طریق قاچاق تأمین می‌شود و همچنین برای فروش محصولات نقره‌ای خود نیز اختیارات لازم را نداریم که این مشکل به دست سازمان صمت قابل حل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.