مشهد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از خسارت وارده بر اثر برودت هوا به محصولات کشاورزی استان از جمله مزارع زعفران و چغندر قند خبر داد.

برودت هوا به محصولات کشاورزی خراسان رضوی آسیب رساند

مجتبی مزروعی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد:  بیشترین خسارت در بحث چغندرقند است، به خصوص کشاورزانی که این محصول را برداشت کرده اما نتواسنتند به موقع محصول را از روی زمین جمع‌آوری و به انبار منتقل کنند.

وی با اشاره به خسارت  سرمای اخیر به محصول سیب زمینی بخصوص به کشاورزانی که نتوانستند به موقع نسبت به برداشت این محصول اقدام کنند، اضافه کرد: خسارت وارده به محصول زعفران در شهرهای جنوبی استان  بسیار بالاست و بیشتر مزارع زعفران سرما زده است.

وی ادامه داد: در بحث گندم و جو کشاورزانی که آبیاری نکردند، بیشترین خسارت را از سرمای اخیر متحمل شده‌اند.

وی درباره اطلاع رسانی به کشاورزان به منظور آمادگی  در برابر سرما و کاهش خسارت یادآور شد: با توجه به گزارش‌های هواشناسی و پیش بینی کاهش دما، هشدارهای لازم و اطلاع رسانی به کشاورزان و باغداران استان انجام شده است.

وی درباره برآورد و درصد خسارت سرما به بخش کشاورزی استان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرمای اخیر بتازگی اتفاق افتاده است، میزان دقیق و درصد خسارت وارده در مرحله برآورد قرار دارد تا پس از دریافت گزارش‌های شهرستان‌ها بتوان رقم قطعی را اعلام کرد.

خسارات وارده برآورد نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز درخصوص برآورد میزان خسارت وارده به استان در پی سرمای اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه همچنان سامانه پیش بینی شده هواشناسی ادامه دارد، هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت سرما نمی‌توان ارایه داد.

حجت شایان فر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: به طور حتم بیشترین خسارت متوجه بخش کشاورزی استان است، بنابراین از سازمان جهاد کشاورزی خواسته شده است، جمع بندی از برآورد خسارت سرما در شهرستان‌های مختلف استان را به مدیریت بحران استانداری ارایه دهد که پس از دریافت می‌توان رقم دقیق را اعلام کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.