مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در هشت ماهه ابتدای ۹۵ بیشتر ۹۳۰ میلیون تومان کالای صنایع دستی قاچاق توسط سازمان اصناف جمع‌آوری شده است.

وضعیت بحرانی قاچاق صنایع‌دستی/جمع‌آوری۹۳۰میلیون تومان کالای قاچاق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جواد محمدی فشارکی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از سایت اتحادیه صنایع‌دستی اظهار داشت: مفتخریم که یک سوم از ۶۰۲ صنایع دستی ثبت شده ایران مربوط به استان اصفهان است اما اگر مبارزه با قاچاق صنایع دستی جدی گرفته نشود افتخارآفرینی این صنعت برای اصفهان مورد تهدید جدی قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان اشاره کرد و افزود: در آن زمان این نگرانی را داشتیم که توریست‌ها در بازدید از بازارهای نقش‌جهان کالایی از کشور خود را مشاهده کرده و از خود بپرسند پس به چه دلیل اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در حد توان خود برای مبارزه با قاچاق صنایع‌دستی تلاش کردیم، تاکید کرد: در هشت ماهه ابتدای ۹۵ بیشتر ۹۳۰ میلیون تومان کالای صنایع دستی قاچاق توسط سازمان اصناف جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه‌های دست اندرکار باید در امر مبارزه با قاچاق کمک‌کار ما باشند، ادامه داد: این درخواست را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم که در این ارتباط به ما کمک کنند چراکه در طول دو سال گذشته حتی یک جلسه نیز با این ارگان درباره مبارزه با کالای قاچاق نداشتیم.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم در شغل صنایع دستی مشغول کار و یک هزار و ۶۰۰ واحد صنفی صنایع دستی در اصفهان مشغول فعالیت هستند  ابراز داشت: با ادامه روند قاچاق این صنایع هنرمندان این صنعت به بیکاران جامعه اضافه می‌شوند.

وضعیت بحرانی در ارتباط با قاچاق صنایع دستی

وی با بیان اینکه موضوع قاچاق صنایع دستی در وضعیت بحرانی است، اضافه کرد: اگر مبارزه صحیح با همیاری ارگانهای دولتی با قاچاق صنایع دستی انجام نشود دیگر فردی از هنرِ پیشکسوتان صنایع دستی استقبال نخواهد کرد چراکه کالای خارجی قاچاق وارد واحدهای صنفی می‌شود و مردم نیز به دلیل قیمت پایین رغبت بیشتری به خرید آنها دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.