سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، براساس تصمیم اعضای هیات مدیره شستا، محدودیت در بنگاه داری و ورود به بازار سرمایه هدف نهایی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است و این شرکت از بنگاه داری خارج می شود.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از بنگاه داری خارج می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا،  از اعلام روز یکشنبه سازمان تامین اجتماعی، در جلسه روز گذشته (شنبه) هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که با حضور علی عبدالعلی زاده رئیس هیات مدیره و دکترسیدرضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت شستا تشکیل شد، در خصوص ارائه برنامه سالیانه این شرکت به سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری شد.
همچنین در این جلسه، درخصوص انطباق برنامه سالیانه شرکت شستا با برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی، اصلاح پرتفوی شستا بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، خروج از بنگاه داری، ورود به بازار سهام و تامین مالی برای سازمان تامین اجتماعی نیز تصمیماتی گرفته شد.
به گزارش ایرنا، ‌ تاسیس شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ضرورتی برخاسته از رسالت عظیم صندوق تامین ‌اجتماعی در حفظ و صیانت از نیروهای مولد کشور است.
صندوق تامین اجتماعی به عنوان محوری ترین صندوق بیمه ای کشور و یکی از بزرگترین نهادهای بیمه ای منطقه غرب آسیا در راستای تامین آتیه نیروی کار کشور و خانواده هایشان نیازمند برنامه ریزی دقیق اقتصادی و سرمایه گذاری های پربازده به منظور حفظ ارزش ذخایر بیمه شدگان و تامین منابع لازم برای ایفای حمایت ها و تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت خود است.
به همین منظور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۵ به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تاسیس شد.
هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است.
موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی (مالی و مدیریتی) و تشکیل انواع شرکت ‌ها به جهت نیل به اهداف شرکت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.