مشهد- معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان در نشست خبری اعزام مبلغان رضوی بیان کرد: ۱۵۰۰ مبلغ در ایام شهادت امام رضا (ع) برای تبلیغ در میان زائران پیاده رضوی حضور پیدا می کنند.

۱۵۰۰ مبلغ در میان زائران پیاده رضوی حضور پیدا می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام فردوسی پور پشتیبانی محتوایی از مبلغین حاضر در میان زائران پیاده رضوی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با ایجاد یک کانال تلگرامی، از مبلّغین اعزامی پشتیبانی محتوایی مستمر خواهد داشت.

وی با بیان این که همه مراحل ثبت نام، ساماندهی، صدور حکم و اعزام مبلغین توسط معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان انجام می شود، گفت: ستاد اعزام برادران مبلغ در مدرسه علمیه سیادت مشهد و ستاد اعزام خواهران مبلغه نیز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزاری سخنرانی های عمومی، تشکیل حلقه های معرفت، تبلیغ چهره به چهره، بیان احکام مبتلابه شرعی، برگزاری نماز جماعت و هم چنین تشکیل کارگاه های تخصصی در موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و بصیرت افزایی را قالب های تبلیغی پرکاربرد در میان زائران پیاده برشمرد و افزود: یکی از مزیت های چنین فضاهایی، امکان تبلیغ چهره به چهره است که نقشی اساسی در ایجاد گرایشات دینی و مذهبی در میان مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت حفظ وحدت میان مذاهب مسلمان، توصیه های لازم در مورد مطرح نکردن مسائل اختلافی و تشنّج آفرین و حفظ ارزش های سایر مذاهب اسلامی به مبلغان اعزامی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اعزام ۱۳۰ خواهر و ۵۷۰ برادر مبلّغ و پوشش تبلیغی ۴۹۰ هزار زائر در همایش پیاده روی اربعین حسینی، ابراز کرد: مبلغین طی یک برنامه ریزی دقیق در ایستگاه ها، موکب ها، طول مسیر، حرمین شریفین کربلا و در اتوبوس های حامل زائرین حاضر شده و مسائل مهم احکامی و اعتقادی را برای ایشان بازگو کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.